Alla vi som gillar Maria

onsdag 21 september 2011

Små grodorna små grodorna är (fortfarande) lustiga att höra

Jaha då var det dags igen att släppa ut några grodor i det fria. Ni som missade förra tillfället kan snabbt och lätt ta igen det här.  Idag nöjde jag mig inte med att befria en - tyckte det var lika bra att släppa ut ett par.

Groda 1: En ganska överviktig kvinna kom fram till mig - på jobbet alltså - och frågade varför inte alla kunder fick samma erbjudande hemskickade på posten. Jag TÄNKTE säga att om hon var STAMkund så fick hon ta del av de flesta men ut kom att om hon var STORkund så bla bla bla...

Groda 2: Man i kassan. Han är rullstolsbunden. Han har glömt en sak. Och det är då den andra grodan passar på att smita. Jag: Om du SPRINGER och hämtar den så väntar jag med att slå ut kvittot....

Dessa två missöden framstår som väldigt banala om jag tänker tillbaka något år när följande situation uppstår i självscanningskassan: (Vi måste fråga ALLA kunder om det gått bra att scanna.....)

Min kollega får  plötsligt ett något panikartat uttryck i  ögonen och viskar till mig: Jag måste bara springa och baja!! I samma sekund kommer en kund och jag vänder mig med ett leende på läpparna mot honom och säger: Har det gått bra att BAJA idag??

Han tittar förskräckt på mig och frågar vad jag har med det att göra!?

Undrar om han fortfarande handlar hos oss??

 Troligtvis inte.....


9 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt! Jag skulle gärna vilja komma på studiebesök till ditt jobb. Jag kan sätta mig i ett hörn och vänta in dina grodor ;)

    SvaraRadera
  2. :-) *fniss*. Jag älskar människor med grodor i mun, själv har jag aldrig någonsin haft några..jo en förresten, men den var inte skadling för mer än mig själv!!
    Jag åkte uppskjutet på Liseberg med en jobbakompis. Hua. När vi kom ner sa jag (för högt) De var de värsta skjutet jag fått i hela livet...därefter kunde man tro att drottningen stod på min plats för alla såg på mig o log o skrattade om varannat. Sedan dess har jag alltid stängd mun :)

    Oh hur hamnade hon här, tänker Du Jag råkade bara slinka in på ett bananskal.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  3. Haha, tack för underbar läsning! kram!

    SvaraRadera
  4. hahahaha jag dööör!!!! Åh vad jag skulle varit där o hört dig säga det...
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Hahahahahaha! Ibland så hoppar de små grodorna hejvilt! ;)
    Kram & ha nu en härlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha!!! Och bajsandet går bra idag?

    SvaraRadera
  7. Visst är det hemskt med grodor...
    När jag var ganska ny op-sköterska och skulle erbjuda en ST-läkare en sax under operationen så frågade jag "Vill du ha sex, eller...." Tur att halva ansiktet var täckt med munskydd och visir så inte all den knallröda färgen syntes :-D
    Men det roar andra i alla fall !!! Så det får man bjuda på.

    SvaraRadera
  8. Skulle vilja vara en pyssling och sitta på din axel en dag. Hade nog fått mig några goda skratt då!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...