Alla vi som gillar Maria

måndag 29 augusti 2011

Små grodorna, små grodorna är lustiga att höra

Ni som känner mig privat vet att min mun har lite problem med att hålla alla grodor på plats. Då och då hoppar det ut en och annan. Ibland är det stora grodor och ibland är de lite mindre. Ni som inte känner mig får tro mig på mitt ord.
Igår var det dax igen att släppa ut ännu en groda i frihet....

Jag skulle fylla på påsar i alla kassorna igår. I de stängda kassorna var det ju inga problem - där kunde jag bre ut mig hur mycket som helst. Lite annorlunda var det att krångla in sig i kassorna med kö i. De flesta kunder tycks förstå att om de vill ha något att stoppa ner sina varor i så måste det ju faktiskt fyllas på ibland. Andra verkar tycka att det är långt under deras nivå att flytta lite på sig för att underlätta situationen.

Givetvis står det "en sån" i en av kassorna och jag får balansera påsarna på knät samtidigt som jag försöker komma åt att lägga dem på plats. Kunden bakom tycker nog att det ser ganska besvärligt ut och undrar om han kan göra något för att underlätta för mig.

-Det är ingen fara, säger jag. Jag är van vid obekväma ställningar!

Ojdå, det lät kanske lite konstigt. Bäst att jag försöker släta över det hela...

-Men bara här på jobbet!!

Sådärja det blev ju MYCKET bättre.....

3 kommentarer:

  1. *fniss* ibland är det bättre att inte säga så mycket :)

    Sv: Låna listan du och peppa dig själv :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...undra just vad kunden tänkte där :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha - helt underbart ju!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...