Alla vi som gillar Maria

onsdag 21 september 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Tittar ni på Idol?

Det gör jag och jag är sjukt imponerad av hur många unga talanger det finns i vårt avlånga land. Vi snackar ståpäls i en timme i sträck med avbrott för denna förbenade reklam förstås...

Hade Idol funnits när jag var 15-16 år hade jag nog sökt. Då var nämligen min högsta önskan att bli artist.
Drömmen föddes redan i första klass när jag och några tjejer bildade bandet T-birds. Vi uppträdde för klassen typ varje gång vi hade roliga timmen - ingen annan fick chans att göra något! Vi skrev våra egna låtar som t ex "Jag skiter skolan i dag!" och "T-birds". Drömmen höll i sig ända till högstadiet. Jag sjöng på PRO:s årsmöten och fick tanterna att gråta till "Cecilia Lind" och gubbarna att asgarva till "Flirtige Knut".

Sen vet jag inte riktigt vad som hände (Jo det vet jag men det är inget jag tänker gå in på här....) och idag sjunger jag mest i bilen och i duschen.
Vad hade ni för framtidsdrömmar när ni var 15 och hur gick det med dem??


Och så vill jag hälsa Liselotte hjärtligt välkommen till familjen!

2 kommentarer:

  1. Jag kan mycket men inte sjunga! Men det kanske du redan visste? (mina låtar på bloggen) :D

    SvaraRadera
  2. True Talent?? Och vad heter det nya som börjar nu? Finns ju för vuxna också!!
    Jag ville bli arkeolog och upptäcksresande eller tandtekniker (?)
    Det blev jag inte!
    Inte kan jag sjunga heller fast jag gör det nog varje dag iaf ;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...