Alla vi som gillar Maria

torsdag 22 september 2011

Det viktiga är inte att delta - det viktiga är att VINNA!! Eller??

Som bekant jobbar jag ju i butik och givetvis säljer vi skraplotter. Vi brukar ha interna tävlingar om vem som kan sälja flest lotter. Jag är faktiskt en jäkel på att sälja (om jag får säga det själv och det får jag ju!!) och jag har vunnit tre gånger.
Första gången vann jag en jättefin adventsstjärna som jag gick raka vägen in i butik och bytte mot två jättefina ljuskulor att hänga i fönstret. De hänger där 5-6 veckor kring jul och sen ligger de nerpackade i en låda.
Andra gången vann jag en elgrill som fortfarande ligger nerpackad i sin låda. Finns ju inte direkt någon anledning att elgrilla när man kan kolgrilla. Tycker jag.
Tredje gången vann jag fem biobiljetter som fortfarande hänger här hemma på anslagstavlan.

Nu är det dax igen med tävling men jag kanske ska strunta i och vara med denna gången.

Fast risken finns ju att det blir bingo på denna tävlingen. Att det är en riktig högvinst. En grej jag VERKLIGEN behöver.

Jag får se hur jag gör...

3 kommentarer:

  1. Oh, oooh, du kan skicka biobiljetterna till mig!
    Och självklart är det vinnandet i sig som är det viktiga, VAD man vinner är väl skitsamma.

    SvaraRadera
  2. Det är JÄTTEKUL att vinna! Jag viner dessvärre inte så ofta. Kan ha att göra med att jag sällan tar lotter. Men nu blev jag inspirerad. Ska köpa en lott idag! Jag återkommer i eftermiddag :)

    SvaraRadera
  3. Näh. Det bidde ingen vinst denna gång. Lika bra det. Har inget att ta på mig om jag kommer i tv ändå. Och naken vill jag inte skrapa trisslott inför hela svenska folket.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...