Alla vi som gillar Maria

tisdag 25 september 2012

Jag tror inte att

Sifo hade varit nöjda men jag tycker att ni skött er hyfsat.

Inte för att ni 19 som svarat på min fråga är på något sätt representativa för hela Sveriges befolkning men jag tycker det är skönt att omger mig med likasinnade.

På frågan om ni skulle låta ert barn sova över hos kompis när det är skola dagen efter har 6 st svarat "I nödfall", 2 st har svarat att kompisen kan sova hos er i stället och 11 st har svarat "Absolut inte".

Mina barn skulle absolut inte få sova över hos en kompis när det är skola dagen efter. Möjligtvis när de är äldre men inte nu. Däremot har faktiskt Julia haft en kompis som sovit här några gånger fast det varit skola dagen efter. Det var inte "för nöjes skull" och det funkade bra.

Nu har jag publicerat en ny fråga och jag förväntar mig ett ännu större valdeltagande denna veckan.  Den är inte i samma genre men är minst lika viktig att utreda!?!

Så kom igen och gläd en stackars sjukling nu genom att svara. Jag vill inte behöva spela hjärt(er)kortet men........

8 kommentarer:

  1. Oj, den frågan har jag totalt missat men nu du, är jag med i svängarna. Ha en fin dag, kram Milla.

    SvaraRadera
  2. Missade den frågan. Tar igen det med att svara på den nya. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har gjort min plikt och röstat i fisfrågan ;)
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hade det varit SIFO hade man kanske fått svara på frågan hur gamla barnen är också? ;-) I mitt fall (med två barn på 14 och 16 år)kändes det naturligt att svara "I nödfall", men när de var mindre hade jag svarat "Absolut inte"!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha! Jag har jobbat med marknadsundersökningar i 14 år. Tänk om vi hade haft dessa frågeställningar, vad roligt det hade varit att avrapportera ;-).

    SvaraRadera
  6. Till en början förstod jag ingenting. Vadå fråga. Vadå svar. Sen gick det upp ett liljeholmens och jag kollade webbsidan, inte i telefonen, och NU. Har jag fis... Förlåt, svarat.

    SvaraRadera
  7. Jag svarade inte här på din fråga om övernattning men jag gjorde det på Fb så du vet ju var jag står där :) Nu har jag svarat på fisfrågan!

    SvaraRadera
  8. Klart vi svarar på frågor, bara vi ser dem när de är ute så :-) Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...