Alla vi som gillar Maria

måndag 2 januari 2012

Först ut är...



och let me tell you - mina förväntningar är skyhöga!!

Jag har hört massvis om denna bok och bara positiva saker. Om en vecka får ni reda på vad jag tycker.

Upplägget är såhär. Varje måndag kommer jag att presentera veckans bok och på söndagen kommer eventuellt en recension om jag känner mig upplagd för det och OM boken förtjänar det.

Gällande min promenad till Haparanda kommer det sista jag gör varje söndag vara att rapportera hur många steg jag traskat i veckan som gick under min Ystad Haparanda bild (som är lånad på Google och modifierad lite av mig). Det är möjligt att jag räknar ut var i Sverige jag är oxå så att jag kan ta igen mig hos någon av er!! Och kanske bli bjuden på en fika.....

Eftersom man så finurligt med hjälp av internet kan räkna ut hur många steg ALLA aktiviteter motsvarar så kommer jag ju inte bara att promenera mig till Haparanda och tillbaka. Jag kommer inte vara så sniken så att jag tillgodoräknar mig dammsugning och andra hushållssysslor men cykling, styrketräning, crosstraining och annat jag sysslar med kommer räknas om till steg. För att hinna till Haparanda och tillbaka i år måste jag alltså gå 85 714 steg/vecka. Med andra ord 12 244 steg om dagen. I snitt.

Hoppas att den där omvandlingsgrunkan även har med X-box Kinect som en kategori....

Ha det bäst!

Kram

15 kommentarer:

  1. Jag tror inte du blir besviken på boken. Jag är nästan besviken på att jag redan har läst den.

    Jag tänkte också snika till mig steg från andra aktiviteter än promenad, annars får man väl inte göra annat än att gå :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra upplägg! Ser fram emot dina boksynpunkter framöver - alltid kan det bli några tips! Hoppas du inte har för höga förväntningar på 100-åringen!

    SvaraRadera
  3. Spännande!
    Den där boken har jag bara hört gott om. Ska bli intressant att höra om du också tycker det. Jag ska läsa den också.....en dag.
    Ser framemot dina boktips.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Å, den boken är en underbar historia.

    Om du får skavsår eller behöver just den där koppen kaffe så bor jag ungefär lite nedanför mitten på Sverigekartan !)
    Ha en fin dag.
    Milla

    SvaraRadera
  5. Jag var inte så förtjust i boken faktiskt...får se vad du tycker. Jag tror jag ska försöka läsa en bok i månaden istället, annars får man lägga ner bloggandet....Stegutmaningen är bra!

    SvaraRadera
  6. Jag gillade den där boken skarpt!! Ska bli intressant att se vad du tycker. :)

    SvaraRadera
  7. Många säger att boken är en Paasilinna wannabe. Jag säger att denna är bättre än alla Paasilinnas tillsammans. :D Bygg inte för höga förväntningar bara, för då blir ddu besviken bara därför... hahaha :D

    SvaraRadera
  8. Spännande med bokrecensioner i bloggen. Har du redan börjat din vandring? Då har du kanske passerat mig på Söderåsen redan. God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  9. Det är farligt med för höga förväntningar, men jag tyckte boken var skitbra!
    En bok i veckan är mycket, det skulle inte jag hinna. Jag snittar med drygt 20 st om året, (jag har räknat) och det är jag nöjd med!

    SvaraRadera
  10. En arbetskamrat till mig läste den boken och tyckte den var jättebra! Hoppas du gillar den. :-)

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  11. Jag har läst den, men jag säger ingenting än! :)

    SvaraRadera
  12. Säg till när du börjar närma dig Sthlm så sätter jag på kaffehurran (var kom det uttrycket ifrån? hur gammal är jag egentligen?!). Äsch, jag bjuder på fika med hallongrottor och kanelbullar! Välkommen!

    SvaraRadera
  13. Det blir roligt att läsa den recensionen. Har varit nyfiken på den boken. På söndag sa du? Väntar med spänning då :)

    SvaraRadera
  14. Boken är annorlunda men härlig, jag ville hela tiden veta vad som händer härnäst...

    Trevligt att vara ute på vandring med dig.. men min start var riktigt trög. Med hela dan inomhus igår (förutom att gå och hämta pizzan) så blev det väldigt få steg första dan, 2722, så jag har lite att ta igen ;-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...