Alla vi som gillar Maria

måndag 11 juni 2012

Fästingar, sommar och gotländska

Igår var jag ju ute på en liten minipromenad med mina barn. Det var inte många minuter vi var iväg och det var inte värsta snåren vi traskade genom och ändå lyckades jag få en fästing på mig. De är så jäkla äckliga och det måste var ändå vara ett misstag att de finns överhuvudtaget? De flesta andra äckliga och enerverande kryp typ myggor och spindlar har ju i alla fall en funktion men vad har fästingen för syfte med sitt liv? Någon som vet?
Jag vill dissa fästingen idag.

Hissen är ju solklar. Särskilt om jag tittar ut genom fönstret. Jag vill hissa att sommaren äntligen är här!!


På tal om något helt annat så såg jag nåt program på TV i helgen där det var en man som pratade gotländska. Det måste väl vara Sveriges mysigaste dialekt! Eller vad tycker du?


10 kommentarer:

  1. Fästingar är inget roligt. Yngste sonen har varit tvungen att ta antibiotika efter fästingbett, eftersom han fick stort utslag (borrelia). Håll alltid ett öga på det ställe där fästingen suttit!

    Ha en skön start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hurra för att du dissar det äckliga lilla krypet Fästingen!!

    Hissen får gärna dyka upp här med - helst idag :)

    Gotländska är mysigt men för mig är det Göteborgska som får mysvibbar av mig :)
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Fästingar ser jag sällan.
    Sommaren har jag inte sett till... än i alla fall.
    Men att gotländska är en mysig dialekt..DET håller jag med dig om :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Klart att gotländskan är något speciellt. Jag är själv gotlänning! :-)

    SvaraRadera
  5. Svar: Jag får väl göra med David, som med alla andra godingar som springer omkring överallt - sitta och titta på bilden...och kanske låta tungan hänga lite i mungipan ;-)

    SvaraRadera
  6. Håller med om att fästingar platsar i kategorin äckliga djur. Jag har sprungit runt i huset och glott ut genom alla fönster. Jag ser ingen sol! Kanske dags att putsa fönster. Kram

    SvaraRadera
  7. Nog det vidrigaste djuret(näst människan) som finns. :-P

    SvaraRadera
  8. Men usch, fästingar är bara för äckliga!!
    Men jag håller absolut med om gotländskan. Hur mysig dialekt som helst! :)

    SvaraRadera
  9. Fästingar känns helt onödiga men gotländskan är underbar!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar inte gotländskan. Jag tycker att den låter konstig och fånig och som att de hittar på dialekten under tiden som de pratar. Jag tänker på Ainbusk och Babben Larsson. Alla gotlänningar pratar kanske inte som dem? Fästingar tycker jag inte heller om.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...