Alla vi som gillar Maria

fredag 9 mars 2012

Det finns bra sätt, dåliga sätt och så finns det mitt sätt!

Idag har jag haft ett riktigt konstigt par i min kassa.

De var i 65-årsåldern, köpte en liter mjölk, ett paket smör, ett bröd, en liten ost och ett paket vita Prince hårdpack. Ciggen var troligtvis till gubben eftersom han stoppade ner dem i sin jackfika.

Notan landade på 117 svenska riksdaler och tanten tar fram en hundralapp. Hon rotar runt lite i myntfacket och frågar sen gubben om han har 17 kronor.

Han halar upp en tjuga, tanten tar de tre kronorna som blir över varpå gubben tittar på mig och himlar med ögonen. Jag förstår inte riktigt varför så jag ler lite sådär som man gör när man inte vet vad man ska säga.

Han går ikapp sin fru, drar henne i jackärmen och sträcker fram handen.

Det är då jag inser vad han vill.

Han vill ha tillbaka sina tre kronor!!

Vad är den för en jäkla tölp??

Nu vet ju inte jag vad de har för indelning på sin ekonomi men hans cigg kostade ju bra mycket mer än 17 spänn!!

Hemma hos oss har vi i alla fall ett jättebra upplägg.

Sambons pengar är våra pengar och mina pengar är ........mina  pengar!!

Hur gör ni??


8 kommentarer:

  1. Här gör vi som ni! På pricken! En väldigt bra uppdelning tycker jag. Sambon får faktiskt fråga mig vad han har för kod på sitt kort. ;-)

    Ha en riktig fredagsmyskväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker ni har väldigt bra upplägg hemma hos dig. :D

    SvaraRadera
  3. Vi har alltid gjort som du och vi är åtminstone en i familjen som tycker det har funkat bra, Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Hahaha, här är våra pengar våra pengar! :)

    SvaraRadera
  5. Våra pengar är våra pengar:) Det funkar bra!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Våra pengar är mest mina pengar

    SvaraRadera
  7. Eftersom vi lever som särbos så betalar var och en sitt för "hus o hem",resten är gemensamt oavsett vem som shoppar mest och vad (läs:jag)En utmärkt fördelning alltså ;-)
    Ha en fin lördag,kram!

    SvaraRadera
  8. Eftersom min man är ensam arbetstagare (när han har jobb) så är allt som kommer in på kontot "våra" pengar.

    Det där med att behålla småpengar brukar vi skämta om.
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...