Alla vi som gillar Maria

söndag 1 januari 2012

Ordlös söndag

Eller hyfsat ordlös i alla fall - helt tyst kan jag inte vara. Inte ens på nyårsdagen....

Fast det gick väldigt lugnt tillväga igår känns det ändå i kroppen att det var nyårsafton igår. Vi åt gott (alldeles för mycket som vanligt), spelade spel, skickade iväg våra minneslyktor vid tolvslaget och hade på det hela sammantaget en mycket trevlig kväll tillsammans.

Men orken räcker inte till alltför stora utläggningar idag så det bjuds på lite bilder tänkte jag.

Sambons hemmabygge ! Kommer förhoppningsvis inte att spelas på högsta volym idag......



Kommer ni ihåg den finurliga bananklämman? Trodde inte att den salufördes längre men hittade den på Glitter när jag och dottern var på Väla. Köpte såklart en för nostalgins skull!

Lite roligare än en vanlig hästsvans tycker jag! Och så får man ju lite 80-talsfeeling!



Det enda som står på agendan för dagen är att titta in hos er samt några timmar i TV-soffan tillsammans med Ivanhoe. Hoppas han väljer Rebecka i år.....

Ha det bäst!


11 kommentarer:

  1. Snyggt med klämman! God fortsättning! :)

    SvaraRadera
  2. Bananklämman, en klassiker. Nu får jag faktiskt ta mig till Glitter för det blir ju en redigt snygg uppsättning av den. Enkelt gjort dessutom. För någon frisör blev jag inte under det gångna året :)
    Ivanhoe gör mig alltid lika besviken så därför har jag bojkottat honom i ett par år, hmpf !)
    Önskar dig en go första dag på året och berätta gärna om Ivanhoe äntligen vågar stå upp för sin riktiga kärlek.
    Kram milla

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt 80-talsstuk! Håller tummarna för att Ivenhoe klarar sig i år också...
    God fortsättning och ha en bra och lagom kämpig nyårsdag!

    SvaraRadera
  4. Han väljer fel i år också. Här blir det soffhörnet och idrott hela dagen. Kram

    SvaraRadera
  5. Att han inte lär sig den där Ivanhoe, samma misstag år efter år.

    SvaraRadera
  6. Vilken nostalgisk frissa - hade kanske varit en lösning till mitt hår. Hade lite problem med att bestämma mig för hur jag skulle ha håret igår, så jag ändrade frisyr i halvtimmestakt.
    Ser fram emot ännu ett år med din blogg!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Ha, ha för Ivanhoe, kul:)

    Har inte sett det på många år, det vore roligt att göra det igen.

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  8. jag har oxå sett att den klämman kommit tillbaka

    God fortsättning på dig

    SvaraRadera
  9. Haha, finns de där klämmorna fortfarande? Jag älskade dem förr :-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...