Alla vi som gillar Maria

tisdag 15 november 2011

Thats´s what friends are for...

Jag tror att det har hänt dig också.

En person som du trodde var din vän visade sig vara allt annat än det.

Det har hänt mig.

Mer än en gång.

Både i dåtid och i nutid.

Personer som jag ställt upp för i vått och torrt men som inte har gett ett jota tillbaka.

Så ska det inte vara.

Jag har kapat banden till dessa "vänner".

Det tar för mycket energi för mig.

Vänner ska inte ta energi.

De ska ge energi.

En vän kan inte alltid hjälpa dig upp.

Men de kan i alla fall se till att du inte faller.

Nu känner jag att det blev ett väldigt allvarligt inlägg och det var faktiskt inte meningen.

Men det går att lösa.....




En riktig vän är värd sin vikt i sten guld!

12 kommentarer:

  1. Höhö! Blanda allvar och humor är aldrig fel. Budskapet gick fram. :D

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt! <3

    SvaraRadera
  3. En underbar illustration av något mindre kul!

    SvaraRadera
  4. SÅ jobbigt när det händer att någon man kallat vän visar sig vara allt annat än det.
    Och en OTROLIGT härlig illustration över hur vänskap KAN se ut! :)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag gillar illustrationen också. Det är fantastiskt att ha vänner som räddar en i nöden! :-)

    SvaraRadera
  6. Så sant! Och bilden vägde upp det allvarliga alldeles utmärkt. :)

    SvaraRadera
  7. härlig seriestrip - kan inte annat än att instämma

    SvaraRadera
  8. Har som tur är inte varit med om det själv, men kan bara föreställa mig hur ont det skulle göra!

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Ja fy ja, en sådan vän har jag också haft.......

    SvaraRadera
  10. Tycker mig känna igen allting som du skriver. Och just i nutid.
    Det är i stunder som är jobbiga som man verkligen märker vilka som är ens vänner. Och inte...

    SvaraRadera
  11. Usch och fy, vad besviken man blir på de man tror är ens vänner och det sen visar sig att de inte är det :-(

    SvaraRadera
  12. Så är det.. Har oxå erfarenheten av sådana vänner. Trist när man inser att det inte är ömsesidigt. En sorts sorg nästan. Jag har kapat bort många energislukare, framför allt de senaste åren. Som jag brukar säga jag har många Kompisar men bara en handfull Vänner.
    Jag brukar se alla förhållanden som bankkonto; Visst kan man göra många uttag och ligga på minus ett tag, ibland är det kanske nödvändigt, men man måste ändå sätta in så man hamnar på plus!

    Ha en go kväll! Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...