Alla vi som gillar Maria

fredag 14 oktober 2011

Hur tänkte jag nu då??

Jag har tjatat på barnen hela veckan om att ta hem vissa läxböcker eftersom de inte hann jobba ikapp i alla ämnen innan vi åkte till Turkiet. Tror ni att de har kommit ihåg att ta hem dem?? 

Imorse tröttnade jag på att vara världens tjatigaste mamma och tog helt sonika till en annan metod. Problemet var att den inte var RIKTIGT  genomtänkt......

Jag informerade dem om att om inte samtliga böcker följer med hem IDAG så blir det TV-spelsförbud hela helgen!!

Men vem kommer lida mest av det straffet då??

Jo jag själv som kommer att få lyssna på deras gnäll om att de inte har något att göra......

Hoppas, hoppas, hoppas att de tar böckerna med sig hem.... för min hälsas skull om inte annat!

6 kommentarer:

  1. ja ibland vill man bita sig i tungan när man sagt såna saker...men men håller tummarna att böckerna kommer hem för din skull... ;-)
    trevlig helg på er! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jorå...ibland hoppar grodorna ur munnen på en innan man kanske hade tänkt färdigt. Hoppas, hoppas att dom får med sig böckerna hem...för din hälsas skull. ;D

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du hakar på! Återkommer senare, måste jobba lite ;)

    SvaraRadera
  4. Ooops! Håller tummarna för att böckerna följer med hem! :)

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att läxböckerna kommer med hem idag för en helg med tjat och gnäll är väl kanske inte det mest lockande...

    Ha en trevlig fredag!
    Helen.HUSnrNIO

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där från någonstans...*ler*

    Nu har jag läst ikapp dina semesteruppleveler. Jättefint verkarn i ha haft det.
    Undrar bara om det inte är mer lätt att le med en rom och cola i MAGEN än i handen...?
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...