Alla vi som gillar Maria

måndag 17 december 2018

Jag fortsätter väl på den inslagna vägen

och skyltar toaletter på en måndag!

I lördags var jag med sällskap i Köpenhamn och eftersom det var väääääääldigt kallt blev det många indykningar på diverse ställen för att tina upp. Och med många inkomster blir det många utgifter och således lika många toabesök. Jag fotade inte alla toaletter jag var på eftersom jag tror att ni alla vet att McDonalds och Burger Kings inte är så himla charmiga men två stycken blev dokumenterade.
Den första finns på en irländsk pub på Ströget och ser ut så här. Ja inte toaletten i sig men skyltarna för att komma till rätt ställe!


Lite mörkt men jag tror att ni ser att irländarna inte tycker att women are always right.....
Men de tycker att vi är ganska snygga i alla fall. Till skillnad från männen!




Den andra toaletten som var värd att förevigas finns inne på Tivoli på en tysk pub.



Och ni förstår att det blev mer än ett besök efter denna ölen!!




Och som bonus slänger jag in två gubbar som satt på en vägg på en sylta som även den hittas på Ströget.


För visst är det två gubbar som sitter där och håller koll på gästerna på ovanvåningen??

Som vanligt är det BP som styr upp det där med skyltarna!

3 kommentarer:

  1. Öl och toa, en klar kombo ;) förstår ni hade kul och det är det viktiga i kråksången!
    Skyltkram!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Härligt med sin skyltning som ju nästan har en röd tråd:-)))))
    Vilka kuliga toaskyltar. Det gäller helt klart att åka över sundet och ser nåt icke-svenskt. För skyltar är alltid roligare utomlands enligt mig;-)
    Den ölen hade jag nog aldrig fått ned. Jo, under sommaren kanske, men inte nu när det är kallt.
    Det är underbart att se hur du njuter av ditt "nya" liv. Fortsätt med det och dina Skyltsöndagar på måndagar;-)

    Tusen tack för skyltningen och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Hade aldrig kunnat dricka den ölen! En "normal" kanske,sen inte mer!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...