Alla vi som gillar Maria

torsdag 8 mars 2012

VM i Blogglandia

Jag måste ju bara göra en uppdatering på gårdagens inlägg.

Jag blev lite förvånad att ingen kom ihåg den där läsk-kapsylen från 1980-talet. Eller var det så att ni inte läste så noga?? Var det så kanske?? Va? VA? VA?


OK vi glömmer det nu.....

Såhär såg den ut i alla fall.





Nån trevlig kille som heter Larsson hade minsann en bild på den som jag bara lånade sådär rakt.....


Men nu till något helt annat.

Min son älskar Guiness Rekordbok.

Han önskar sig - och får - den i julklapp varje jul och sen kan ha sitta i timmar och läsa om alla möjliga och omöjliga världsrekord.

Jag ska nu ge dig lite tips på hur du kan leva som en världsmästare.

Dagen börjar med lite morgongymnastik.

Du ska lyfta 31.9 kg. I bröstvårtorna.

För att varva ner sätter du dig i soffan och tittar lite på TV. I 69 timmar och 48 minuter. I sträck.

Du passar på att äta i en minut. 36 st kackerlackor. Levande.

Sen avslutar du med lite frisk luft. Släpandes bakom en springande häst i 472,8 meter. Med brinnande kläder.

Själv skulle jag vilja ha världsrekord i att shoppa OCH att ha mest pengar över efter shoppingrundans slut.

Eller skulle jag ha världsrekord i att äta mest godis utan att gå upp i vikt.

Vad skulle du ha världsrekord i?

Om ni svarar duktigt nu så kanske kanske kanske jag förlåter er för det där med kapsylen. *blink blink*

 

38 kommentarer:

  1. Den där kapsylen kommer jag ihåg och jag kommer också ihåg den där som man öppnade genom att dra själva metallflärpen jäms med/runt om kapsylen/flaskan.
    Världsrekord? Skulle nog vara det där i att äta mest godis utan att öka ett gram i vikt. Det skulle vara skitbra. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när du säger det ploppar det upp en bild av den kapsylen som du beskriver. Tror jag....eller så gjorde jag en efterkonstruktion ;)

      Radera
  2. Haha, jag får väl skylla på att jag blev så glad när jag kom till slutet av inlägget. Det är väl en giltig ursäkt? ;-)

    Jag skulle vilja vara världsmästare i att få alla tråkiga måsten gjorda nabbast!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vet inte om jag skulle vilja vara världsmästare alls egentligen men så tänkte jag skriva att jag varit med så länge så jag minns en ännu äldre kapsyl, fast det hade ju redan Gafflan skrivit så det sket sig också.
    Ja godmorgon då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är OK att inte vilja vinna VM i nåt!
      God förmiddag!

      Radera
  4. Tv-tittande,så klart!
    Jag älskar att se på tv. Och se på tv gör jag mycket.
    Väääldigt mycket :)
    Så det skulle bli en enkel match ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan jag ta silver i den grenen!!

      Radera
  5. Nu väcker du gamla barndomsminnen! Minns att vi alltid satt och lekte med kapsylerna.
    Världsmästare i att skjuta upp saker - det är jag!
    vet inte vad jag annars skulle vilja vara världsmästare i.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske slå till med ett guld i att ta tag i saker ;)

      Radera
  6. Haha. Bli släpad av en häst hade ju varit nåt, inget att se fram emot- men en utmaning. Hur länge orkar jag hålla mig kvar?!

    Kapsylen däremot kommer jag ihåg. Det var tider det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glöm inte de brinnande kläderna om du ska prova! Annars gills det inte ;)

      Radera
  7. Jag kommer ihåg en kapsyl med ring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste betyda att jag är yngre än dig. ;)

      Radera
    2. Eller att jag har bättre minne ;)

      Radera
  8. Mmmm...nostalgi!
    Både ringen och den du visar på bild här och den där grejen i metall som snurras runt och av flaskhalsen...den som ibland kunde gå av lite retligt...!
    Kul med såna gamla bilder på grejer för UJ vad det ploppar upp minnen!

    Och JAG VILL OCKSÅ HA REKORD I SHOPPING MED PENGAR ÖVER!!
    Eller så skulle jag vilja vara den som kan prata allra bäst med djur!
    Realistiskt va??

    Haha.....
    Kram på dej!
    Moj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det JAG som är världsmästare i shopping. OK??

      Men prata med djur - det guldet kan du ta ;)

      Radera
  9. Kommer inte ihåg kapsylen men å andra sidan är det lite "luddigt" med det mesta nu för tiden.Världsmästare,hmmm?!Just nu skulle jag säga "i tålamod" Utan att gå in på detaljer så sitter det en mycket tålamodsprövande karl i mitt kök (host,host);-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska genast kika in till dig och se om du avslöjar fler detaljer ;) Tålamod är bra att ha i vilket fall som helst!

      Radera
  10. Jag har inget som helst minne av den där kapsylen. Jag vet iaf till 100% att i slutet av 80-talet så hade vi de vanliga kapsylerna (jag minns det för min kusin skulle försöka öppna en flaska lite coolt mot en soptunna... gick inte så bra).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns massa sätt att öppna de vanliga kapsylerna på. Vissa mindre bra än andra ;)

      Radera
  11. Jag minns också båda kapsylerna som det skrivs om. Kan inte säga att jag saknar dem, för när den där biten gick av så satt man där så vackert. Eftersom shoppandet är upptaget skulle jag vilja ha världsrekordet i att kunna fickparkera snabbt som bara den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra! Finns inget mer stressande än att fickparkera när det står massa bilar och väntar. Det blir aldrig bra då....

      Radera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. 36 kackerlackor...är jag avundsjuk -neeehej!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det världsrekordet kan han behålla för sig själv!

      Radera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  15. Kommer ihåg kapsylerna och kommer också ihåg att det var lätt att skära sig på dom. Skulle vilja ha världsrekordet i att ha mest semester och kunna resa vart som helst i ett år ( eller för alltid)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett helt OK världsrekord!

      Radera
  16. Helt klart skulle jag har världsrekord i att få så mycket som möjligt gjort på kortast möjliga tid! Stirrapa som jag är ;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade jag världsrekord i för några år sen - det kostar på så behåll inte det för länge!

      Radera
  17. Jag är så jäkla gammal att jag minns föregångaren till den där kapsylen. Den skulle man dra runt själva flasköppningen. Fanns även på de gamla gräddförpackningarna i glas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gräddförpackningar i glas har jag inget som helst minne av!

      Radera
  18. Härligt och underbart inlägg! /Steffman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Dina är inte så dumma de heller ;)

      Radera
  19. Men den kapsylen hade jag helt förträngt. Nu när jag ser bilden undrar jag hur jag kan vara så glömsk. Senildemenslight kanske

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver ju inte komma ihåg allt kära du!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...