Alla vi som gillar Maria

söndag 2 december 2018

Första adventskylt

Denna charmiga adventsljusstake gick jag förbi på min promenad i morse. Eftersom jag är den jag är och eftersom den befann sig på staketet vid en förskola undrar jag ju såklart om någon i personalen kört dig och fixat lågan idag eller om de fuskade och gjorde den redan i fredags?
Jag vet vilken runda jag ska gå på lördag....



Och om du skulle komma till Kristianstad i vinter så vill jag passa på att varna för våra isfläckar! De kan tydligen vara aggressiva!?! Bäst att du aktar dig!!


Som vanligt är det BP som styr upp det här med skyltarna!!

5 kommentarer:

  1. Alltså adventsljusstaken på förskolan/lekplatsen är ju så himla rolig och innovativ. Äntligen ett nytänk. Om det är en förskola har nog personalen och barnen "fuskat" och satt upp den redan i fredags;-)

    Så omtänksamt att varna för isfläcken. Det gör man då inte här. I stor-Stockholm varnar man "bara" för istappar och snöras från tak. Bara så du vet när du kommer hit och halkar;-)

    Två toppen skyltar! Stort tack för att du är med och för länken:-)

    SvaraRadera
  2. Adventsljusstaken var nytt, annars verkar det vara inne att dekorera ute numera ;-) nä men här på skolans "staket" har de haft diverse krusiduller å i somras stod det "Trevlig sommar" :)

    Isfläcken verkar ju speciellt otäck... nå sånt har vi icke i Norrland ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilka kreativa ungar...eller pedagoger, jättehäftig ljusstake! Angående isfläcken....det ska vara skåningar som sätter upp en dylik skylt...haha

    SvaraRadera
  4. Men vad fin den var. Adventsljusstaken :D

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig i dina skyltar. Fina och roliga!
    Måndags- och nobelkram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...