Alla vi som gillar Maria

måndag 17 september 2018

Veckan som gått.....

Det gick ju sådär med att komma igång med bloggandet igen.....

Förra måndagen gick åt till att pyssla om mig själv. Jag var hos frissan och sen på massage. Eftermiddagen minns jag inte ens var den tog vägen men på kvällen var jag och yngsta iväg en runda hos goda vänner.

Tisdagen ägnades åt att jobba hela dagen och på kvällen var jag och ett helt gäng kollegor på restaurang för att fira av Eva som gått i pension.

Onsdagen spenderades till att fylla frysen med matlådor så att mina ungdomar får mat i magen när jag jobbar kväll. Jag veeeeeet att de borde kunna fixa egen mat men jag vill gärna att de ska äta något annat än Billys..... Kvällen ägnades åt film med mina ungdomar samt en bonusungdom.

Torsdag och fredag jobbades det för fullt hela dagen och i stort sett hela kvällen men lite nöje hanns med på fredagen.

Även lördagen tillbringades i min rutiga Maxiskjorta och på kvällen var det äntligen dags för tjejfest med Linda och Anna. Vi hade en sjukt rolig kväll med massa skratt och musik. Och alkohol...….

Därav spenderades söndagen i en soffa med 1.5 liter Coca cola tills det var dags att jobba kvällspasset.

Så bloggen har snällt fått stå åt sidan. Igen.
Det är en väldig skillnad på att vara ensam vuxen i hushållet. Nog för att två av mina ungdomar på pappret är vuxna men när det kommer till att sköta ett hem har de långt kvar till vuxen ålder. Det är klart att de drar sitt strå till stacken - inte alltid självmant tyvärr men efter en påminnelse eller två en gång i kvarten så brukar allt hamna hyfsat där det ska vara..... Tyvärr är jag ju inte hemma alla kvartar på dygnet (inte de heller som tur är!!!) så vi har en del att fundera på vad gäller vem som ska göra vad. Och tills den lösningen är påkommen kommer nog mina inlägg på bloggen att vara ganska sporadiska.....


4 kommentarer:

  1. Det är svårt det där med att hjälpa till. De har ju faktiskt nytta av det den gången de flyttar hemifrån. Över lag tror jag man är för snäll som förälder. Vuxna barn kan gott göra sin del, helst som du jobbar som du gör! Mina har flyttat tidigt, skolor och så, så de har ju fått klara sig själv.
    Oavsett om du bloggar var dag eller en gång i månaden, så är det roligt när du gör det!

    SvaraRadera
  2. Nu har du ju en giltig ursäkt här. Tänker inte på ungdomarna som "lyder" när det passar dom, utan på att du varit fullt sysselsatt med både ompysslande av dig själv, fest och jobb förstås. Fullt upp med andra ord.
    Å om du vill få ungarna att göra det du vill att de ska göra så är det ju "bara" att göra en veckoarbetsplan för alla familjemedlemmar som alla ska hålla sig till. Annars blir det "straffarbete" - typ;-)

    Är dock glad att se att du åtminstone då och då lägger upp ett inlägg:-)

    PS. Har din man inte hand om barnen någon gång? DS.

    SvaraRadera
  3. Kul med ett livstecken här i bloggen,
    att hjälpas åt hemma med sysslor är icke alltid lätt,
    det kan behövas både en och två knuffar på vägen.

    Nu är jag så lyckligt lottad att min bonusunge som förvisso både är gift och bor i egen lägenhet så vi bor inte längre tillsammans men hon kommer å dammsuger, torkar golv och ger mig en hjälpande hand då och då.

    SvaraRadera
  4. Livet ger inte plats för allt hela tiden - en läxa vi alla lär oss, och som jag tror alla har full förståelse för :)
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...