Alla vi som gillar Maria

söndag 2 september 2018

Looooooong time no see. Fast nu får ni se en del i alla fall ;-)

I måndags såg jag en väldigt rolig skylt och fick en oerhörd lust att blogga!!
Jag förmodar att kanske någon av er har undrat hur det går med mitt nya liv? Med respekt för alla andra inblandade tänker jag inte gå in på detaljer men att jag mår väldigt bra tänker jag inte sticka under stol med!! Nog om det...…

Hur ser den där skylten ut då som fick mig att bli sugen??

Inte utan jag undrade var Fru Vatten var någonstans?? Två av mina härliga kollegor berättade efter att ha sett min bild på Insta/Fb att de genast skulle ordna hem henne!!

I tisdags var vi ett gäng som åkte till en skjutbana i närheten. Jag har aldrig ens hållit i ett luftgevär men visade mig vara en naturbegåvning!! Så jag håller absolut med Pippi som hängde på väggen i lokalen!!

Och mitt resultat då?? 199.4 på 20 skott! Max är 218 så för att vara första gången är det ju helt klart godkänt!!


Efter skyttet käkade vi pizza och antingen har någon varit rolig och skrapat bort prickarna eller så hade de kanske många pizzor med kött från ko??


I onsdags såg jag denna häftiga skyltning gjord av tapeter!!


I torsdags (och några dagar till denna veckan!) var jag på gymet.


Fredag och lördag har tillbringats på jobb och det har inte varit läge att springa runt och jaga skyltar. OK då - jag glömde..... Inte lätt när man varit från det så länge men en fyradagarsskyltning får duga som mjukstart!


Jag ska verkligen försöka titta in här då och då. Jag har saknat att skriva och såklart har jag saknat alla mina bloggvänner. Det har tagit tid att landa i lägenheten och i mina/våra nya rutiner men nu känns det verkligen som om vi är på banan!!












     
 

  


5 kommentarer:

  1. Ja, jag har tänkt mycket på dig! Du har väl min nya adress till bloggen?

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka till Blogglandia! Sååååå skönt att höra att du mår bra och verkar trivas med ditt nya liv. Känner mig hedrad att du börjar återkomsten till Blogglandia med Skyltsöndag:-)
    Första skylten - tänkte precis som du där. Grattis till det suveräna skjutresultatet. Du borde kanske ta upp skytte som hobby!
    När jag såg skylten på pizzerian tänkte jag osökt på kosläpp;-)
    Tapetdockorna som troligen visar geishor är ju helt fantastiska. Vilka konstverk! Kul även att du fortsätter träna eller rättare sagt att du börjat igen efter operationen. Är du helt återställd nu?
    Tsen tack för en toppen skyltning. Hoppas verkligen du börjar blogga igen på allvar. Har saknat dig.

    SvaraRadera
  3. Pippis mantra gillas STORT!
    Grattis till så bra resultat på skjutningen!
    Vilka söta dockor, helt fantastiska!
    Hoppas du kommit i form, allt har sin tid.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka till bloggosfären. Ibland kommer livet ikapp och är betydligt viktigare att ta itu med och det låter härligt att du mår bra. Jag bytte liv för fyra år sedan och är mycket nöjd även om första året var jobbigt.Nu känns det härligt att få pröva ett nytt sätt att leva. Ja vart har fru vatten tagit vägen?

    SvaraRadera
  5. Kul att det rör sig här inne hos dig igen :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...