Alla vi som gillar Maria

torsdag 13 september 2012

Jag vet inte om jag berättat detta innan

men jag är oerhört trött på att gå hemma och drälla.

Eller jag kanske har nämnt det sådär i förbigående men det tål att upprepas - jag är oerhört trött på att gå hemma och drälla.

Fast något positivt finns det väl med att gå hemma tänker ni säkert och ja det finns det.

En positiv sak att allt tråkigt som aldrig blir gjort i vanliga fall har jag ju betat av nu. Det går ju faktiskt att ligga i sängen och sortera den där lådan med miljontals pryttlar i. Likadant går det ju att ligga i sängen och sy i alla lösa hankar i de där handdukarna som blir lagda på ett bra ställe i väntan på att få lite omvårdnad. Och så går det ju alldeles utmärkt att först skriva/klistra in receptet i receptboken innan jag skämmer bort er med en ny veckomatsedel med tillhörande recept varje vecka.

I en sån där låda låg alla gamla klassbilder från hela min skoltid. Nu sitter de prydligt insatta i ett album. Jag hittade även Joakims gamla klassbilder. De var förvillande lika mina. Och det fast vi inte gick på samma skola.

Här är mitt klassfoto från klass 2. Kan ni gissa vem som är jag??



Eftersom jag inte behöver stanna i sängen denna morgon ger jag mig ut på en liten cykelrunda medans ni klurar på det.
När jag kommer hem har kanske någon lyckats skriva kommentar nr 5000 och på så sätt vinna något gott!!

Ha det bäst!!

10 kommentarer:

  1. Inget ont som inte har något gott med sig! Kan det vara en Maria som står tvåa från höger på översta raden?

    SvaraRadera
  2. Oj,vad svårt. Kan det vara hon som står längst upp till vänster på översta raden?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag gissar också på att det är du som är tvåa från höger i översta raden.

    SvaraRadera
  4. Jag gissar att det är du som står på översta raden tvåa från höger (fröken borträknat)
    Önskar dig en fin dag!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  5. Längst upp till vänster tror jag är du.
    Förstår att du är uttråkad, jag gjorde receptpärmar första gången jag var långtidssjukskriven. Andra gången satt jag och tecknade och gjorde små smycken av lera hela dagarna.

    SvaraRadera
  6. Jag vet var du står så jag skriver inte det. Men för att ha chans att vinna så får jag ju skriva nåt.

    SvaraRadera
  7. Tycker att detta var svårt. Har titta lite på dina barn, tittat lite närmare på dig men jag vet inte alls men gissar på
    tjejen med flätorna (högst upp till vä). //M

    SvaraRadera
  8. Ja, det måste vara du som står i bakre raden längst till vänster!

    SvaraRadera
  9. Plättlätt! Högst upp till vänster står du. Äntligen kunde jag svaret på någon fråga.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...