Alla vi som gillar Maria

onsdag 5 september 2012

I nöden prövas vännen

heter det ju och visst är det så.

Jag har under min sjukdomsperiod fått några överraskningar vad det gäller vänskap.

Jag har vänner som ställer upp för mig. No matter what.

Jag har vänner (?) som inte ens hört av sig till mig.

Jag har vänner som jag inte ens visste att jag hade.

Jag har vänner som jag trodde att jag växt ifrån genom åren.


Förutom min familj är ni väldigt många som peppar och stöttar mig. Via telefonsamtal, besök, SMS, mail, kommentarer på Facebook och här på bloggen. Det kan tyckas banalt att trycka på "gilla-knappen" eller kommentera med ett ♥ men det betyder otroligt mycket för mig. Det behöver inte vara mer märkvärdigt än så. Sen är det såklart trevligt när det blir mer än så.....

Som idag till exempel. En tjej som jag var kompis med på högstadiet och som jag inte träffat sen dess. Typ. Vi hittade varandra på Facebook för nåt år sen och har haft sporadisk kontakt där. I dag fick jag ett meddelande av henne och det slog an den där gråt-strängen som jag har inom mig. Läs själva så förstår ni varför.....



Givetvis kommer jag att tacka ja till detta underbara erbjudande om att bli bortskämd en stund!

Sist men absolut inte minst har jag ju alla er i Blogglandia. Jag önskar så att jag kommer att kunna återgälda all kärlek och omtanke ni har visat de senaste månaderna. Det är synd att det är så långa avstånd mellan oss annars hade det definitivt varit läge för en fest när jag är frisk. Men jag hoppas att jag någon gång kommer att få möjlighet att träffa er - det hade varit en ynnest!

Så till alla mina vänner vill jag säga - Tack för att ni finns ♥

15 kommentarer:

  1. Du peppar alltid alla andra så det är klart att du själv ska bli det!! Bra att du tar emot erbjudandet om att bli bortskämd!

    SvaraRadera
  2. Men gud, så snällt av din gamla väninna. Jag blir ju helt rörd... (Japp. Också en lipsill...)
    Det är FANTASTISKT med bloggvänner! Betyder mycket mer än jag trott.
    Ha en fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken gullig väninna, en sådan behöver många ha.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. ♥ du är absolut värd att skämmas bort. Sen tror jag att eftersom du verkar så go så drar du till dig såna personer, alternativt så blir dom så av ditt goda exempel. :) Kramar

    SvaraRadera
  5. Så är dé ju ♥...
    Önskar dig en fin dag & ger en Cyberkraaaaaam!

    SvaraRadera
  6. Å, vad gött det låter och vilket härligt erbjudande. Kram

    SvaraRadera
  7. Man får det man förtjänar!
    Och du om någon förtjänar fina och omtänksamma vänner. Tror (nästan vet) att du är en sådan vän själv.

    Famlar efter gillaknappen... 👍

    SvaraRadera
  8. Äsch, den funkade inte, men jag trycket, bara så du vet!

    SvaraRadera
  9. Härligt med vänner som ställer upp med både stort och smått.
    Underbart av din gamla väninna. :)

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt att bli lite bortskämd. Det är precis vad du behöver nu. Bra idé av henne!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vi kan nog maka på oss lite om det vankas bloggfest när du är frisk ;-) Kram

    SvaraRadera
  12. Tack för att DU finns :-)
    Visst är det så att vänskapen testas när någon har det svårt.. det är nog många vänskaper som spricker då.
    Kram

    SvaraRadera
  13. O så Songpop...men där är du ju omöjlig! Jag ger snart upp:-) Du kan ju ALLT!!!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Härligt inlägg och såå trevligt erbjudande. Jag har en liten kommentar till detta att i nöden testas vänskap. Min erfarenhet i livet (+67) har nog också varit den att när man själv har framgång, kan vara i jobbet, ekonomi,trevlig karl mm så är det väldigt tufft för många i ens närhet och även vänner! //M

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...