Alla vi som gillar Maria

lördag 21 april 2012

Ett sant (lördags)nöje

Efter att ha klarat av storhandling av både skor och mat, varit en sväng hos mamma medans dottern var på friidrottsträning är det dax att hålla lördag.

En sak som jag tycker är roligt är att lägga pussel.

Jan van Haasteren-pussel är absoluta favoriten men det funkar med alpvillor i Österrike med 1 miljon röda blommor i rabatten utanför oxå.

Detta ligger på bordet just nu.


Troligtvis en nyårsfest. En riktigt rolig sådan!


Så rolig att tjejen kissar på sig av skratt!


Grannen tycker inte att festen är rolig - han vill faktiskt sova! Eller så är han arg för att han inte blev bjuden....


När jag lägger pussel lägger jag ramen först och sen lägger jag upp alla bitar på brickor.

Brukar du lägga pussel?


11 kommentarer:

  1. Det ser ut som ett underhållande motiv som håller på att växa fram. Vill gärna se slutresultatet eller framsidan av kartongen, hihihi.Tålamod är en dygd sägs det och jag är väl inte vidare dygdig direkt.

    Det enda pussel jag lägger är de som barnen hade som små. Ja alltså DÅ de var små :)

    Annars är det vardagspusslet som läggs men det verkar alltid fattas en bit av någon konstig anledning, hehehe.

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där vardagspusslet är en ständig kamp!

      Radera
  2. Jaa, i perioder är jag en pusslare. :) Gillar också de där Jan van nånting....har du sett de där man ska lägga det som dom på bilden ser....alltså inte det man själv ser på bilden....eller nåt sånt? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej de har jag inte sett men ska hålla utkik från och med nu. De låter spännande!

      Radera
  3. Så där gör jag med när jag lägger pussel.

    SvaraRadera
  4. Lägger pussel i perioder men blir lite lätt manisk av det. Timmarna går och jag är helt uppslukad av det. Börjar också med ramen.

    SvaraRadera
  5. Definitivt inte! Hur hinner du människa? När jag inte jobbar så tränar jag eller sköter trädgården eller lagar mat eller sitter framför datorn. Du verkar vara hur aktiv som helst med barn o jobb o träning o en bok i veckan + blogg o ändå hinner du lägga pussel??? När sover du??

    Kram

    SvaraRadera
  6. Brukar är inte rätt ord men jag gillar det skrapt. Nu blev jag så sugen. Dessvärre har jag sån liten plats till ett pussel och en katt som lägger sig på det. Inte en bra kombination.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Jag kan också tycka det är trevligt med pussel fast nu var det längesedan. Vi brukade alltid ha ett stort liggande varje jul och så länge det inte var 2/3 himmel så var det kul...

    SvaraRadera
  8. Det var jätte länge sedan jag lade pussel. Men då jag gjorde det så lade jag också ramen först.
    Ser ut som ett roligt motiv på ditt pussel :)
    Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...