Alla vi som gillar Maria

tisdag 3 januari 2012

När jag blir stor ska jag bli som mamma!

Hur många gånger har man inte sagt och tänkt det när man var liten?!

Denna lilla historia såg jag för ett tag sen och den är så bra att jag måste dela den med er!

Eleverna i klass 2 i den lilla skolan i USA fick i hemläxa att göra en teckning av en vuxen förebild.

En flicka gjorde en teckning av sin mamma.

När lärarinnan Mrs Jones gick genom uppgiften blev hon förskräckt över flickans teckning och flickan blev hemskickad omgående med ett brev till sin mamma.






När flickan kom till skolan nästa dag hade hon med sig ett brev från sin mamma.


Kära Mrs. Jones,

Jag önskar förtydliga att jag inte är, eller någonsin har varit, en exotisk dansare.

Jag jobbar på ett byggvaruhus och jag berättade för min dotter hur hektiskt det var på jobbet förra veckan när snöstormen drog fram. Jag berättade att vi sålde slut på varenda snöskyffel vi hade, men jag hittade ytterligare en ute på lagret. Flera personer i affären bråkade om vem som skulle få köpa den. Min dotters bild visar inte mig dansandes runt en stolpe. Den ska föreställa mig på jobbet, säljandes den sista snöskyffeln.

Från och med nu ska jag se över min dotters hemläxor innan hon lämnar in dem.

Vänliga hälsningar

Mrs. Smith

Söt eller hur?

Ha det bäst!

8 kommentarer:

  1. Hihi, ja, det kan bli riktigt kul (och otroligt pinsamt) när barn ska berätta... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, inte så lätt att förstå vad det där skulle vara:)

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag har jobbat in om barnomsorgen i över 25 år, så jag vet att det gäller att gallra bland informationen från barnen. Kram

    SvaraRadera
  4. Jättesöt, och ja, det gäller nog att ta en hel del med en nypa salt!

    SvaraRadera
  5. Okej... Pinsamt? elr hur

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...