Alla vi som gillar Maria

torsdag 13 oktober 2011

Små ord som förgyllde min dag!

Sen en lång tid tillbaka har jag haft två äldre damer i min kassa varje torsdag. De tar sig in till stan tillsammans och storhandlar för hela veckan. Den ena är änka och handlar alltid Hemmets Veckotidning, Hemmets Journal samt lite annat smått och gott för att förgylla sin tillvaro med. Den andra handlar snus till sin gubbe och alltid två paket Bregott och två paket jäst samt grovt rågmjöl. Känns som om hon och hennes man äter väldigt mycket smörgåsar.

Idag kom de till min kassa i vanlig ordning och skiner båda upp som två solar när de ser mig. De berättade att de hade letat efter mig i hela kassalinjen förra torsdagen när jag som bekant var i Turkiet och att deras tripp till affären hade mist lite av sin tjusning när de inte fick handla av mig!!

Då blev jag sådär härligt varm inombords! Tänk att det betyder så mycket för dem att jag sitter där på andra sidan av kassa-apparaten. Jag tycker att det är en fantastisk känsla. Att jag är saknad av någon som egentligen inte har någon direkt plats i mitt liv. Att det betyder så mycket för dem att jag kommer ihåg att den ena damen alltid vill ha 500 kronor i kontanter och den andra vill ha två Trisslotter.

Ungefär samma varma känsla får jag när jag får en ny följare på min blogg. Det betyder ju att denna person gillar vad jag skriver och bryr sig så mycket att den vill läsa det varje dag. Typ.

Så varmt välkommen till mig Gafflan - hoppas du ska trivas!

8 kommentarer:

  1. Jag tror alldels bestämt att jag kommer att trivas.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Öhh...jo...förresten...jag fattade inte att du INTE var i Turkiet JUST NU! Lite tröööög? Jopp! ;D

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sånt som får den grå vardagen att ändra färg :-D Det finns inget trevligare än när kassörskan (och andra som arbetar med service) är vänliga, ger en ett leende eller skojar :-)
    Svar: Ojsan, så det är du som är upphovskvinna bakom awarden :-) Jag har fått den från alla möjliga och omöjliga håll och kanter, men inte satt in den förrän idag :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt för de där damerna att just du finns!
    Verkar som ni hade det bra i Turkiet, jag gillar verkligen Side!

    SvaraRadera
  5. För de där damerna är du en viktig del av deras torsdagsrutin. Himla fint när man tänker på det! :)

    SvaraRadera
  6. Härligt!! Och nu kommer du att titta efter dem varje torsdag!!
    Och grattis till Gafflan!

    SvaraRadera
  7. Blir varm i hjärtat när jag läser. /Gina

    SvaraRadera
  8. Jag hade också stammisar i kassan när jag jobbade på ICA. :)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...