Alla vi som gillar Maria

lördag 15 oktober 2011

Och så var det det där med grodorna...

När man har såna här blommor i sortimentet på jobbet





kan det ju hända att man låter tankarna vandra på annat håll. Det hade ju varit optimalt om jag hade kunnat låta det stanna vid tankar men om man kämpar så hårt för grodornas frigörelse som jag gör (läs mer om det här och här) så blir det genast liiiiite besvärligare....

Till exempel kan det ju lätt missuppfattas när man (läs jag) säger till en kund som var lite lätt på handen när han skulle godkänna summan i betalterminalen: Du får trycka lite hårdare. Det går inte för mig om du inte trycker tillräckligt hårt på knappen!!

Vi har en regel på vårt jobb. Vi har många regler men just nu är det bara just denna som är aktuell. Vi får inte handla med våra arbetskläder på utan vi måste byta om först.

Någon timme efter den första incidenten går jag ut i förbutiken. Det visar sig att killen som jobbade där ikväll hade en andel kvar på Keno som han gärna ville bli av med. Han undrade om inte jag kunde köpa den. Då säger jag  "Visst men kan jag köpa den nu när jag har kläderna på??"
Det framgick inte med önskvärd tydlighet att det var arbetskläderna jag menade. Min kollega förstod såklart vad jag menade men alla andra runt omkring undrade nog vad jag har för rutiner när jag handlar....

Så nu är jag ännu två grodor fattigare men jag är å andra sidan en följare rikare!! Välkommen Malla!

6 kommentarer:

  1. Jag har svårt att komma ihåg namn men om jag hade en Kinky Ficus och en Fitt Onia hemma så skulle jag nog komma ihåg det.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Gillar dina grodor. ;)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha ... sedan undrar jag naturligtvis varför ni inte får handla med arbetskläderna på - är det en sån där regel som är en regel utan att någon vet varför ;-)

    SvaraRadera
  4. Lippe: Kul att jag roar dig ;)

    Knasterfaster: Vällkommen - roligt att du följde mitt råd ;D

    Helena: Det finns det fler som gör! Själv är jag inte fullt lika road....

    Shamrock: Lika bra att du vänjer dig - det blir antagligen fler inlägg i denna stilen ;)

    Stattinskan: Jag har oxå undrat om reglen, kan hända att jag kollar upp det en dag....

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...