Alla vi som gillar Maria

fredag 21 oktober 2011

Ännu fler mysterier

För ett tag sen skrev jag om världens olösta mysterier. Vad jag inte visste då är ju att det finns så många fler.... Här nedan följer några exempel på vad jag söker svar på denna gång....

Varför känner jag alltid på dörren så att den är låst när jag precis har låst den? Har det nån gång i världshistorien hänt att dörren INTE låstes när nyckeln vreds om?

Och på tal om dörrar - Varför envisas vissa människor att hålla upp dörren för mig när jag är typ 100 meter iväg? Då måste jag ju typ springa annars för ju personen i fråga stå där typ hur länge som helst innan jag är framme! Typ!!

Och på tal om vissa människor - Varför lägger vissa kunder upp allt det ömtåliga först  på bandet och sen fortsätter de med 10 kg kattsand, 8 liter mjölk, 3 kg potatis och 5 colaflaskor? Och sen blir de arga på mig för att deras bröd blev alldeles tillplattat?!

Och på tal om kunder - vad är det för ljushuvuden som inte orkar gå tillbaka med det där skinkpaketet eller mjölken om de ångrar sig när de börjar närma sig kassan? Nä stoppa det hellre i godishyllan eller lägg det bland DVD-filmerna för 19 spänn som står i kassalinjen så att det är förstört när vi väl hittar det! Berättade inte deras mamma om barnen i Afrika för dem??

Och på tal om mat - varför är det bättre mat inom fängelsevården än det är inom äldrevården?

Och på tal om fängelser - varför kan vi inte skicka fångarna till en öde ö och låta dem klara sig bäst de vill? I alla fall de som mördar för nöjes skull och pedofilerna.

(Sen är det ju ett mysterie i sig själv vad som kan få en människa att bli mördare eller pedofil men den vägen tänker jag inte vika in på.)

I stället avslutar jag med ett mysterie som finns på mitt jobb. Hade tänkt att lägga ut ett foto här men som bekant är jag ju inte värlsbäst på att identifiera vad jag ska blogga om just när jag ser det.... Ni som inte är bekanta med det kan bli det HÄR!

I alla fulla fall - vi säljer en pastill som är rökfri!

VA???

Finns det pastiller som röker??

Med tanke på hur liten en pastill är så måste det vara VÄLDIGT små cigaretter då.......


PS Kolla gärna in till Tjillevipp morsan -hon har oxå en sak hon går och fnular på!!

6 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad mycket olösta mysterier det finns... ;)

    SvaraRadera
  2. Visst är det mycket man funderar på? :)
    En rökfri pastill? Intressant! Hahaha!

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt att hitta ett "nytt ansikte" bland kommentarerna (ler mé hela huvet :-)

    Hoppar direkt till att kommentera din blogg...

    Mördare har förverkat rätten som medborgare och ska fråntas allt samhället erbjuder!
    Pedofiler kan man som jag ser det låsa in i en cell med vatten till knäna,ingen säng och sen kastar man nyckeln....punkt!
    Som f.d affärsanställd och därmed "yrkesskadad" får jag spader av folk som kastar varor omkring sig och senast idag såg jag en som petade in en ostbit bland chipsen.Såna fattar inte att i längden kostar det mer än det smakar,Den ostbiten tvingar affären att höja priserna.
    Än en gång....kul att du tittade in,välkommen tillbaks.Jag klickar förstås på "följa knappen" :-)
    Trevlig helg allesammans!

    SvaraRadera
  4. Alldeles för många mysterier för min hjärna en fredagkväll! ;-)
    Men jag ska fundera på det!
    Jag tillhör dock de som lägger de tunga varorna först på bandet!

    SvaraRadera
  5. Det där med dörren känner jag igen

    SvaraRadera
  6. Dessa mysterier är så härliga. Visst undrar man över saker o ting ibland!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...