Alla vi som gillar Maria

onsdag 7 september 2011

No shit Sherlock!

Livet är fyllt med olösta mysterier! Mer eller mindre mystiska. Mer eller mindre viktiga. Jag har valt ut några av de mest samhällsviktiga och tar tacksamt emot lösningar!

Varför trycker jag hårdare på fjärrkontrollen när batteriet börjar ta slut?

Var tar den irriterande flugan vägen när jag hämtat flugsmällaren?

Och på tal om flugor, varför sätter den sig alltid på exakt samma ställe på mitt ben hur många gånger jag än jagar bort den?

Varför säger jag alltid "Hallå" typ 4 gånger när personen redan lagt på luren när jag svarar? Och varför säger jag alltid "Nähä!" när jag lägger på?

Och på tal om telefonen, varför höjer jag rösten när det är dålig täckning?

Varför stänger jag av bilradion och säger åt barnen att vara tysta när jag är osäker på var jag ska köra?

Och på tal om bilar, varför hamnar jag alltid bakom en traktor eller annan sengångare när jag har bråttom?

Hur kan det komma sig att 9 gånger av 10 har mina barns två olika skolor möte på samma kväll? Och varför jobbar jag alltid just den kvällen?

Och vems var beslutet att Alexander Bard skulle sitta i Idoljuryn?????

13 kommentarer:

  1. Oj, stora, djupa frågor som vi alla bara måste få svar på???
    Hoppas du finner svaren för jag har dem inte. Ha en go dag!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA - helt UNDERBART inlägg. Nu är jag inte surkärring längre :-D
    God förmiddag :-)

    SvaraRadera
  3. Jamen jag vet inte! Men nu ska jag länka till dig i ett inlägg med en ännu viktigare fråga.

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för det skrattet och all igenkänning!!

    Precis: varför säger vi Nähä!!

    SvaraRadera
  5. haha..undrar om någon VILL svara på den frågan??

    SvaraRadera
  6. Snälla ta reda på VARFÖR!!! Det där med flugan som hittar till samma punkt på benet hela tiden har retat gallfeber på mig! Har de inbyggd GPS eller luktar det något just där? Blä isåfall för det vet man ju vad de gillar!
    Och så fick du en följare till!! (som länkat sig från Fru Gårman)

    SvaraRadera
  7. Och förresten så hade de en röstning på Aftonbladet igår där man fick rösta vad man tyckte om Alexander Bard och det fanns ett alternativ som hette: skitdålig! Gissa vad jag röstade, hehehehe..

    SvaraRadera
  8. Hej! Hittade hit via Fru Gårman.
    Tror jag stannar.

    Ha en bra dag!
    Madde :D

    SvaraRadera
  9. Den sista om Bard behöver verkligen utredas! Varför ska en person som är öppet positiv till droger och prostitution var en ledande figur i ett ungdomsprogram???
    Ju fler vuxna som säger att droger är ofarliga desto fler ungdomar testar.

    SvaraRadera
  10. Alla dina frågeställningar är högintressanta=) ,MEN varför den där Bard sitter i Idol är verkligen ett obehagligt och olöst mysterium!Jag är totalt på din sida=)!

    SvaraRadera
  11. Ja, Bard har varit upphov till många frågor ;-P

    I övrigt undrar jag över varför stressen infinner sig precis när man provat det sista plagget, i provhytten, och inser att man måste hänga tillbaka alla... Just då börjar alltid stressen krypa i mig!

    SvaraRadera
  12. Goooood moooorgon Maria ;-)
    Hallå? HALLÅ????
    :-D

    SvaraRadera
  13. Haha, ja du prickade alla frågorna där!
    Jag ska höra av mig när jag har svaren på de....
    Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...