Alla vi som gillar Maria

måndag 4 mars 2013

Saknar du nåt?

Min minsta har lite ont i halsen och jag skulle köpa halstabletter till henne igår.
När jag var liten och hade ont i halsen fick jag alltid en viss sorts halstabletter av mamma.
De var inte sådär starka som vissa andra sorter utan smakade mer som godis.
Jag har inte ätit såna på flera år men jag har sett dem då och då passera på bandet när jag sitter i kassan.
Såna skulle jag köpa till Alice igår men de har tydligen utgått.
Fünf Kräuter - suveräna mot halsont??


Något annat som jag tyckte var väldigt gott när jag var liten var C-vitaminerna. De var så goda att vissa barn (inte jag!!) åt dem som godis. Därför försvann de från marknaden tidigt 80-tal. Jag hittade ingen bild på dem men det borde vara mer än jag som kommer ihåg dem.

Ytterligare något ätbart som jag saknar är chokladet Three Musketeers.

Detta är en bild på den amerikanska versionen. Den svenska förpackningen var vit med tre röda musketörer och blå text. Påminner lite om dagens Milky Way.

Saknar du något?
Det behöver inte vara ätbart!

7 kommentarer:

  1. Den chokladen minns jag, den var min favorit! Så himla god!

    SvaraRadera
  2. Lakritstuggummit Riff saknar jag ! Åh vad gott det var. :)

    SvaraRadera
  3. Håller helt o fullt med föregående talare RIFF grönt salt lakrits GOTT GOTT / Jeanette

    SvaraRadera
  4. Hallon och citronbugg saknar jag :)

    SvaraRadera
  5. Three musketeers var min favorit - undrar varför den försvann

    SvaraRadera
  6. Jag saknar godis. Alla sorter. Men det är ju bara att gå till ICA och köpa tänker du nu. Men nej det är det inte... har ju godisförbud i ett helt år. Och har jag klarat mig i 234 dagar klarar jag 131 dagar till... MEN idag kom jag på att Påsken är där emellan också. Bajskotte. Nästa gång ska jag ha undantag för jul och Påsk. Så det så.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...