Alla vi som gillar Maria

tisdag 25 december 2012

Nu kan det väl räcka??

Trots feber och halsfluss gav vi oss iväg igår för att fira jul hos svärföräldrarna. 
Vi hann äta, titta på Kalle Anka, träffa tomten och fika innan jag fick erkänna mig besegrad och åka hem.
Trots full dos med Alvedon - vilket är den enda tablett jag får ta i kombination med min hjärtmedicin och min Waran - låg jag och skakade på soffan med 38.7° i feber.

Det har inte blivit många timmars sömn inatt då jag har så ont i halsen att jag knappt kan svälja. Eftersom jag inte ens kan få i mig flytande vätska nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 10 så att jag kan åka till den helgöppna vårdcentralen. Jag tänker inte åka till akuten. Där har jag legat tillräckligt många timmar detta året utan att jag ska behöva ligga där på juldagen.

Jag brukar inte gnälla men nu är jag faktiskt riktigt trött på att vara sjuk. Jag hade verkligen sett fram emot att fira jul med min familj och att vara lediga tillsammans hela jullovet. Joakim har lagt in om semester så tanken var att vi skulle hitta på nånting tillsammans. Våra barn har inte haft så roligt i år pga mitt hjärta och de hade verkligen varit värda att det skulle hända något skoj på jullovet. Som jag mår nu är jag glad om jag orkar sitta med vid matbordet i dag när min släkt kommer för att fira jul.

Eftersom jag ska börja jobba halvtid nästa vecka hade det ju även varit bra att samla lite krafter men det får väl gå bra ändå.

Hoppas att ni hade en bra julafton och god fortsättning!!

7 kommentarer:

  1. Vår julafton kunde varit bättre MEN den kunde också varit mycket sämre!
    Jag är ny här i bloggvärlden och hittade hit genom Fru Venus blogglista. Du är välkommen att titta in till mig om du har tid och lust. Jag har inte skrivit så mycket än med det kommer.
    Hoppas du kryar på dig snart. Både från halsfluss och hjärtat(??)

    SvaraRadera
  2. Ja, nu räcker det faktiskt. Säg det till dr på vårdcentralen. DÅ kanske du får en aldrigmersjuktablett. Hopppas du känner dig bättre i eftermiddag redan. Kram

    SvaraRadera
  3. Lilla gumman! Nu räcker det med sjukdomar. Hoppas 2013 blir en hälsans år. Kraam!

    SvaraRadera
  4. Fy faaanian vad jag tycker synd om dig nu. Trots att du låter tapper förstår jag att det är bedrövligt. Lök på laxen, grädde på moset osv, så himla onödigt.
    En varm cyberkram är allt jag kan trösta med.
    Krya på!

    SvaraRadera
  5. Skickar över en massa kryakramar.
    God fortsättning

    SvaraRadera
  6. Stackars stackars dig. Hoppas verkligen att du känner dig piggare nu.
    Krya på dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Usch då - hoppas du har börjat krya på dig nu! God fortsättning! Kram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...