Alla vi som gillar Maria

tisdag 6 mars 2012

Roliga inköpslistor

Igår fick jag en rolig utmaning och den ska jag fila lite på idag.

För att ni ska ha något att göra under tiden som ni väntar på den ska ni få lite klurigheter att bita i.

På jobbet hittar jag av förklarliga skäl en hel del inköpslistor lite här och var.

Jag tycker det är ganska roligt att ögna igenom dem för att se vad folk handlar med framför allt för att se om jag förstår allt som står på dem.

Igår hittade jag en som skulle köpa sött. Troligtvis godis men kan ju oxå ha varit bitsocker eller kakor.

Om jag hade lämnat min inköpslista någonstans - vilket jag inte gör eftersom jag slänger den i papperskorgen INTE på golvet eller i en vagn - så hade det inte varit självklart alla gånger vad det var jag skulle handla.

Ibland hamnar det nämligen lite - för utomstående - märkliga varor på min lista. Smeknamn eller vad man ska säga. Påhittade av mina barn men använda av hela familjen.

Så er uppgift idag blir att gissa vad jag ska köpa när det står:

1. På grönt lock


2. Långa mackor


3. Godisflingor


4. Prickkaviar


på min inköpslista.

Svaren kommer tillsammans med min utmaning i morgon.

Sen vill jag ju såklart veta om era inköpslistor är kodade eller om de är fullt förståeliga för vem som helst.

Ha det bäst!

 

6 kommentarer:

  1. Jag handlar oftast utan inköpslisa, eftersom jag ändå glömmer eller tappar dem på väg till affären. Tro mig, det händer ständigt att lappen försvinner i jackfickan.
    När jag var ung hade vi kodord för bindor. Dem kallade vi "hängmattor" ;)
    Har ingen aning om vad det är du vill köpa.

    Tycker även att det är kul att studera andras inköp. Det mest intressanta var en ung kvinna som köpte endast en flaska Absolut och en flugsmälla - i december!!
    Hur tillbringar hon sin helg?
    Det är mina funderingar vid kassan.

    Ha en bra dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Kodade inköpslistor har vi nog men att gissa på din är mycket roligare :)
    1. pass
    2. baguetter
    3. coco pops eller müsli med godis á la frukter i
    4. räkost
    Skratt, jag gissar att mina gissningar är lika malplacerade som er insköpslista är svårtolkad men du gav mig en rolig stund :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hjälp vad svårt. Framför allt när man inte bott ivSverige på ett tag.

    Jag klarar inte ens av att gissa nummer ett. De andra måste jag ändå försöka mig på.

    2. baguetter
    3. Frosties
    4. Är inte ICAs kaviar prickig på tuben?

    Äsch. Det funkade nog inget vidare, men det var kul att gissa i alla fall!

    SvaraRadera
  4. År det fusk om jag svarar?
    1. Creme bonjour den med grönt lock
    2. Lingongrova
    3. Flingorna som består av chokladkulor som Julia äter
    4. vet ej

    SvaraRadera
  5. Hmm, det här var klurigt.
    Ettan...har ingen aning.
    Tvåan...baguetter?
    Trean...är inte alla flingor som godis? Jag har dålig koll på just flingor nu för tiden, sonen äter bara Kellogs K.
    Fyran...Den där med ägg i (finns den kvar?)

    SvaraRadera
  6. Näe, det enda jag kan tänka mig är väl attgodisflingor är sådana frostiesflingor men det sndra går jag bet på. ;-)

    Våra inköpslistor är nog, nästintill, övertydliga med märke, förpackningsstorlek och antal, för vi vet aldrig vem som handlar.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...