Alla vi som gillar Maria

onsdag 24 september 2014

Tur att det finns hjälp att få!!

I dag har det varit stora renovera-Maria-dagen.
Jag började tidigt i morse hos tandläkaren.
Hon fotade och petade, putsade och sprutade iskall luft. Allt såg bra ut.
Börjar nästan ångra att jag nappade på det där med frisktandvård. Hittills har det nog varit en förlustaffär men nu när jag skrivit det kommer jag säkert att få asmånga hål i tänderna.

Sen var jag hos min sjukgymnast. Dit går jag en gång i veckan för att ligga i sträckbänk i hopp om att mitt diskbråck ska bli bättre. Några gånger till sen har jag frikort. Då kommer jag att tjäna in allt som jag eventuellt har förlorat hos tandläkaren. Det hjälper förresten himla bra att ligga i sträck.

Efter det var jag hos min massör och hon var inte alls glad på mig. "Har du gått med axlarna uppe vid öronen sen sist du var här eller?!?! frågade hon med bekymrad röst när hon masserade. Det gjorde så ont att jag nästan hade behövt en spann att kräkas i genom det där hålet som man har huvudet i. Och det är väl möjligt att jag har haft axlarna där uppe. De senaste veckorna med sjukhusbesök med mig själv och med min dotter har varit en heltidstjänst. Lite snärjigt att kombinera med ytterligare en heltidstjänst på jobbet. Hon vill att jag ska börja göra andningsövningar. Andas in genom näsan på 4, hålla andan i 4 och andas ut genom munnen på 8. Gärna varje dag i minst 5-10 minuter. Det kommer jag nog inte att komma ihåg.


4 kommentarer:

  1. Ligga i sträck har jag aldrig provat. Blir man inte längre då? Det blir jag när jag besökt en osteopat som satt mina kotor rätt. Tänk om du glömmer att andas ut igen. Kanske bäst att du hoppar det och försöker hålla nere i axlarna ändå. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske ska mäta mig innan nästa gång, jag känner mig inte längre i alla fall och det märks inget på byxorna 😉

      Radera
  2. Jag fick en andningsövning av min sjukgymnast, den var bra. Andas runt, svårt att förklara, men inåt, utåt, uppåt, neråt, höger, vänster.... tex fem gånger åt varje, sen avslutade man med alla håll samtidigt. Måste jag börja med igen.
    Hur funkar det du har hos tandläkaren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man betalar en viss summa per år och sen är allt gratis. Summan beror på hur många lagningar du har och hur din tandstatus ser ut. Man tecknar avtal gör 3 år i stöten.

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...