Alla vi som gillar Maria

söndag 25 september 2011

Dagen efter.....igen

Fest igår. Trevligt, trevligt. Jag har bara ett litet problem. På i stort sett alla varor kan man idag se diverse märkningar/symboler/varningstexter om hur miljövänlig/nyttig/farlig produkten i fråga är.

Jag tänker kontakta någon lämplig minister och föreslå att systembolaget fortsättningsvis ska dela ut en broschyr till alla sina kunder eller ännu hellre märka ALLA flaskor med alkoholhaltiga drycker med följande varningxtext:

Alkoholförtäring kan påverka din syn så att människor omkring dig kan uppfattas som bra mycket snyggare än de är i verkligheten.

Alkoholförtäring kan få dig att tro att din föredetta kommer att DÖ om du inte ringer/SMS:ar honom klockan 4 på morgonen. ( Detta har jag i och för sig växt ifrån och ringde eller SMS:ade INTE till någon fd igår men snacka om att jag hade behövt denna varning för 15 år sen....)

Alkoholförtäring kan få dig att tro att du viskar när du i själva verket pratar VÄLDIGT högt.


Alkoholförtäring kan få dig att tro att du kan sjunga som vilken världskändis som helst. Detta är DITT fel Anki som påminde mig om att jag hade ett Singstar;)



Om det var en rolig fest igår??

Jag hade jätteroligt i alla fall!!

Och så vill jag hälsa Helena, GlimraSkimra och Ingegerd välkomna till familjen!!

9 kommentarer:

  1. Hahaha... så sant... Men jag har faktiskt aldrig varken smsat eller ringt ett ex på fyllan. :D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja och tänk att det ska måsta kännas dagen efter att man hade kul kvällen före... :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det vore verkligen bra med såna varningstexter. Just det där om synen tycker jag borde stå. Nu har jag ju inte själv heller ringt eller messat något ex, eller flört heller, på fyllan. Bara kompisar. Det däremot är verkligen helt ok...

    SvaraRadera
  4. Jodå, bra med varningstext. Framför allt det där om sången ;-)

    SvaraRadera
  5. Fullt med varningstexter borde det vara!! Fullt!!

    SvaraRadera
  6. Hahahahaha! Bra komihågpunkter där!

    SvaraRadera
  7. Tackar ,tackar.

    Själv var jag fyllechaffis igår...så lagom kul...men fick lite pengar för besväret iaf. =D

    SvaraRadera
  8. Söt blogg du har :-)
    Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.

    www.Gniztra.com

    Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)
    Kramiz

    --000000___00000
    _00000000_0000000
    _0000000000000000
    __00000000000000
    ____00000000000
    _______00000
    _________0
    ________*__000000___00000
    _______*__00000000_0000000
    ______*___0000000000000000
    ______*____00000000000000
    _______*_____00000000000
    ________*_______00000
    _________*________0
    _000000___00000___*

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...