Alla vi som gillar Maria

torsdag 22 december 2011

Värdefulla tips till nära och kära!

När jag ändå är inne på ämnet sambo så tänkte jag ge er alla en liten hjälpreda som jag och min sambo har konstruerat under årens lopp tillsammans.

Vi vet ju alla att det varje månad kommer dagar då kvinnans närmaste riskerar livhanken bara genom att säga fel sak.

För att undvika detta har som sagt jag och min sambo knåpat ihop en liten manual som funkar för oss.

Håll till godo!

 

FARLIGT

LITE SÄKRARE

TROLIGTVIS SÄKERT

TOTALT SÄKERT

Vad blir det till middag?

Kan jag hjälpa till med middagen?

Var skulle du vilja äta middag?

Här, ta lite vin...

Tänker du verkligen ha det där på dig?

Wow, du ser verkligen bra ut i brunt!

WOW! Kolla på dig!

Här, ta lite vin…

Vad är du så upprörd över?

Kan det tänkas att vi kanske överreagerar?

Ta min lönecheck.

Här, ta lite vin…

Borde du verkligen äta det där?

Du vet, det finns massor av äpplen kvar.

Vill du ha lite choklad till det där?

Här, ta lite vin...

Vad har du GJORT hela dagen?

Jag hoppas att du inte överansträngde dig idag.

Du ser alltid jättebra ut i den där morgonrocken!

Här, ta lite vin...


Skriv gärna ut var sitt exemplar till nära och kära så att de alltid har ett till hands!

Och jag kan garantera att det funkar - min sambo lever och har hälsan!!



13 kommentarer:

  1. Underbar! Förstår om det kan rädda många förhållanden!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, den ska sitta på kylen!

    SvaraRadera
  3. Den listan ska sättas upp! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, helt underbar! Den snor jag gärna!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, vilken bra manual :)
    Kram och God Jul!

    SvaraRadera
  6. Mycket bra manual. Den borde alla sambosar ha. ;)

    SvaraRadera
  7. Synd att man inte kan packa in den och ge bort i julklapp,tsss!

    Önskar dig och de dina en GOD SKÖN JUL!

    SvaraRadera
  8. Tittar in och önskar dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  9. Den är riktigt bra.
    Julkramar

    SvaraRadera
  10. Hahaha, fan vad bra! Fast det totalsäkra behöver i det här hemmet bytas ut mot typ chips. Dricker inte alkohol;)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...