Alla vi som gillar Maria

fredag 26 september 2014

En annorlunda komplimang!

Detta inlägg borde jag egentligen skriva på min andra blogg eftersom det handlar om mitt hjärta men det får passera som dagens fredagsfräckis som jag inte hunnit med i dag.

I dag har jag varit på mitt årliga besök hos min hjärtläkare för att kolla att allt står rätt till.
Först klarade vi av att i stort sett alla prover såg bra ut, min blodvärde var ohyggligt lågt och ett annat värde som jag inte kommer ihåg vad det heter men det hade med hjärtats aktivitet att göra hade gått upp lite grann så det ska vi hålla koll på. Men för övrigt ansåg han att jag var FRISK!!!

Med dagens träff kvalar min hjärtläkare in på topp 10-listan på män som sett mina bröst flest gånger. I besöket ingår nämligen att göra ett ultraljud på hjärtat och det underlättar ju att vara utan kläder när man gör ett sånt.
"Jag måste säga att du är bra mycket snyggare än de flesta av mina andra patienter!!" säger han när jag ligger med bar överkropp på britsen. Jag blir lite förskräckt över hans kommentar ända tills jag inser att han varken tittar på eller pratar med mig - han tittar på skärmen och pratar med mitt hjärta......



2 kommentarer:

  1. Haha! Han menade nog inte bara hjärtat utan hela dig!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, kan förstå att du fick hjärtat i halsgropen där ett tag! Fniss!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...