Alla vi som gillar Maria

söndag 21 september 2014

Det måste betyda något annat i Asarum?!?!

I dag såg jag ett känt ansikte långt bak i min kö. Det tillhörde en kille som gick i min klass från ettan till sexan. På högstadiet gick vi i parallelklass och sen dess har jag inte sett honom.
När han var framme så hälsade jag på honom med namn varpå han såg väldigt frågande ut. 
Du får hjälpa mig lite här sa han. Jag känner inte igen dig. 
Jag berättade vem jag var och han sken upp som en sol. 
OJ vad du har tatt dig!! sa han. 
För mig betyder det "Oj vad du har blivit tjock!!"
Tycker du?! sa jag och kände att jag faktiskt blev lite röd om kinderna. 
Jaaaa, det tycker jag verkligen!! svarar han. 

Så nu sitter jag här och undrar om det kanske betyder något annat i Asarum där han tydligen bodde nuförtiden?! 
Typ "Oj vad du har blivit snygg!!" 

Ungefär så här såg jag ut sist vi sågs.





Ungefär så här såg jag ut i dag.
Inte fasen är jag tjockare i alla fall......

5 kommentarer:

  1. Det betyder nog inte att du blivit tjock, snarare snygg! Du skulle frågat: Va??? Tycker du att jag blivit tjock???? Undrar vad han sagt ;)

    SvaraRadera
  2. Hade du bott i Göteborg, så hade du tagit det som en komplimang! Alltså något som tar sig är något som bara blir bättre och bättre! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, jisses det måste betyda något annat i Asarum! Tror ju på att det betyder det som Cecilia Harald skrev!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, det betyder såklart att du blivit snygg. :)

    SvaraRadera
  5. Jag tror ju att det betyder att du har tagit dig utseendemässigt, m a o positivt blivit ännu snyggare ;-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...