Alla vi som gillar Maria

söndag 21 januari 2018

Skyltsöndag vecka 3

I måndags var jag ledig och efter en härlig massagetimme hos Jennie gick jag på en lång promenad när jag kom hem. Jag gick förbi brukshundklubben som ligger en bit från vårt och där de har en lite märklig syn på sina funktionärer. Jag vet inte riktigt hur själva funktionären ska få plats men de kanske ska parkera sig uppe på soptunnorna??



I tisdags var jag hos min kiropraktor. Med tanke på allt stillaliggande som skulle följa de närmaste dagarna tänkte jag att det var lika bra att ta både massage och kiropraktorn innan jag åkte till Lund. Jag går på Pluspraktik och de har en förkärlek för grönt. Och det är ordning och reda - en tydlig utmärkt cykelparkering utanför entrén.


I onsdags var det då dags att bli inlagd och eftersom jag av förklarliga skäl inte ville ha bilen i Lund tog jag bussen dit. På busshållplatsen utanför Centralen i Kristianstad finns denna fiffiga papperskorg. På så sätt slipper de som tjänar några kronor på att leta pantburkar gräva i papperskorgen - BRA TÄNKT! Det syns inte så bra men det står PANTAMERA :-)


Eftersom jag visste att det skulle bli snålt med skyltar resten av veckan passade jag på att fota några extra!



På kvällen blev det spritdusch och sen fick jag klä mig i Regionens snyggaste outfit!!


Eftersom jag hade väldigt svårt att koppla av ägnade jag en stund åt min kalender och nästa veckas kloka ord. 


Ett motto jag brukar leva efter men ibland behövs en liten påminnelse!

Som vanligt är det BP som styr upp det där med skyltarna!!

Och om ni kanske undrar hur jag mår efter operationen så kan vi väl säga så här - jag har mått bättre men absolut även sämre. Jag har fortfarande ont i halsen och är väldigt hes efter mitt brutala uppvaknande. Och såklart har jag ont i ljumsken efter ingreppet. Det är ju inte en öppen hjärtoperation jag gjort utan ingreppet sker via ljumsken. Och just nu ser min ljumske ut så här:


Det är även lite oroligt i bröstet och jag har lite ont. Men med tanke på att de bränt i mitt hjärta är det ju inte så konstigt. Men förhoppningsvis kommer det är vara värt det i slutändan......



5 kommentarer:

  1. Huvva det låter ont, men förhoppningsvis ett ont som bara har gott med sig i slutändan.
    kram

    SvaraRadera
  2. Alltså ärligt talat så trodde jag knappt mina ögon när jag kollade min blogglista och såg en Skyltsöndag hos dig. Du är helt otrolig tjejen!!!
    Alla skyltar är helt suveräna. Favon är Pantamera, som vi har här också, fast här har jag aldrig sett en endaste burk i dom. Tycker lite synd om tiggarna där faktiskt.

    Sedan tycker jag att du skyltar med en förvånansvärt sexig outfit för Landstinget;-) Ny reklamfilm för deras klädsel och du är antagen:-)

    Ja åsså din vackra kalender. Så otroligt duktig du är!!!

    Å självklart undrade jag hur du mådde efter två dagar med bloggstiltje. Men jag ser att du mår efter omständigheterna bra. För allt som gör ont just nu är ju "normalt" efter det du gått igenom. Huvudsaken är ju att ditt hjärta är okej, resten blir ju bättre efter några dagar.

    Tusen, tusen tack för att du skyltade idag. Det hade jag verkligen inte förväntat mig. Stort tack för länken. Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du blir bättre och bättre dag för dag nu! Tänker på dig!

    SvaraRadera
  4. Du är underbar Maria vilken drivkraft du har till allt trots krånglande hjärta ! Skönt att operationen gick bra nu hoppas vi att den FUNGeRAR den här ggr !!
    usch hoppas halsen är bättre nu Hur länge blir du hemma ?
    KRAM ring när du orkar / vill
    Din hjärtkompis

    SvaraRadera
  5. head it sounds bad, but hopefully an evil that's just a good thing in the end.

    Movie Online

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...