Alla vi som gillar Maria

söndag 8 oktober 2017

Skyltsöndag vecka 40

I måndags var jag på jobb.


Och så även i tisdags då jag fick ta emot en 100-lapp som Rickard egentligen helst ville ha tillbaka men han får nöja sig med en bild.



I onsdags var jag på utvecklingssamtal med yngsta dottern.


I torsdags var jag på Balsberget efter jobbet.


I fredags fick jag mig en funderare hur man egentligen uttalar ett dubbel-d?? Någon här från Jämtland som kan förklara??



Igår var jag och härligt gäng från jobbet på Basic Gym och provade på Crossfit. Sjukt roligt var det. Och tydligen tycker många att deras toaletter är sjukt roliga!!


Och idag från morgonens promenad till havet.


Med tanke på hjulspåren nu (kanske) ser är det nog många även på landet som har svårt med respekt....

Som vanligt är det BP som styr upp det här med skyltarna!
Nu blir det till att frysa häcken av sig på en fotbollsmatch resten av dagen typ.
Vad ska du göra idag??

4 kommentarer:

  1. Härliga skyltar som sammanfattar en röd tråd från Din vecka :)

    Idag hade jag tänkt rensa i röran ;-) om det blir så... ja det är ju en annan sak :)

    SvaraRadera
  2. Älskar din skyltvecka! Å humorn hos din ICA är verkligen outstanding!!!
    Hundrakronorssedeln börjar jag förstå nu, bra att du la upp den en gång till;-)
    Affischen från hushållsosten - ja, hur var det med korrekturläsare... Gjordd och frå - dessa ord kräver verkligen en förklaring, för osten kommer ju inte ens från Tärnaby och Stenmarkland;-)

    Som sagt, härliga skyltar! Love it! Tusen tack för dom och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Me agin: Googlade Kumjalka och Gårlom/Gärlom). Kom fram till att Kumjalka kanske är komjölk, men Gårlom/Gärlom förstår jag inte, men så är jag ju nollåtta;-)

    SvaraRadera
  4. Vi har kört hem näst sista gången för säsongen från husvagnen. Packat in, packat upp, nu bara soffan!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...