Alla vi som gillar Maria

lördag 8 juli 2017

Sex skäl till varför jag inte borde internethandla eller Hur jävla svårt kan det va???

1. Jag beställer en klänning. När den kommer är den för stor så jag returnerar för att få en mindre storlek. I samband med leverans av ny klänning i rätt storlek får jag även en ny räkning. Butiken i fråga har valt att överlämna sin fakturering till ett annat företag som jag inte behöver hänga ut här men det kommer nog att klarna längre fram ;-) När jag kontaktar dem för att förklara att jag bara köpt EN klänning inte TVÅ blir jag bemött med Dont kill the Messenger ( av helt förklarliga skäl!) och de informerar att jag måste betala båda räkningarna för att slippa ytterligare kostnader i form av påminnelser och straffavgifter. Efter hur många mail som helst senare inser butiken sitt misstag och jag får pengar tillbaka för en klänning som jag aldrig köpt men som jag betalat två gånger.

2. Jag beställer ett smyckesträd i födelsedagspresent till min dotter. Trädet består att ett träd i metall och en fot i marmor. När den kommer på posten lagom till hennes födelsedag finns bara själva trädet med i kartongen - marmorfoten är inte där. Efter hur många mail som helst fick hon marmorfoten i julklapp.

3. Jag beställer ett par byxor. Eftersom storlekarna är asiatiska beställer jag ett par XXL. När byxorna kommer (från Kina typ) visar det sig att inte ens min 12-åriga dotter kommer i dem. Orkar inte ens maila utan tar förlusten.

4. Jag beställer ett mobilskal till min sons telefon. När det kommer passar det inte - det måste vara till en annan telefonmodell. När jag efter hur många mail som helst fortfarande inte fått svar från företaget skriver jag ett ganska giftigt inlägg på bloggen, blir omgående uppringd av företagets kundtjänst och dagen efter får jag hela köpesumman insatt på mitt konto. Och jag fick behålla mobilskalet som inte ens passade.

5. Jag beställer hallonfröolja efter att få tips om att det kanske hjälper mot mina soleksem. När den kommer på posten får jag upp en flaska hampfröolja ur kartongen. Eftersom detta hände idag har jag i skrivande stund bara hunnit skicka ett mail till företaget men förmodar att det kommer att bli flera.

6. Jag beställer lite olika ansiktsprodukter och får några dagar senare ett SMS att jag kan hämta paketet hos mitt postombud. När jag kom dit i morse för att hämta det visar det sig att företaget har skickat det i min MANS namn!! Kvinnan bakom disken frågar om jag möjligtvis har HANS körkort med mig. Eftersom jag inte har för vana att köra runt med min mans körkort har jag inte fått ut det paketet men jag förmodar att när min man har hämtat det innehåller det antagligen salvor mot analklåda.

Som sagt drabbade punkt fem och sex mig i morse och är kanske förklaringen till att detta varit en riktig skitdag. För när en dag börjar dåligt brukar den fortsätta ännu värre. Ungefär som internethandel......


4 kommentarer:

  1. Hm Elin pratade om Murphys lag idag... tro ifall hon kände på sig att Du skulle blogga om detta ;-)

    Du måste ha en himla otur,
    jag shoppar till 99% på nätet å sällan jag drabbas av Murphys lag.

    Du skriver väldans roligt :)

    SvaraRadera
  2. Förlåt Maria, men jag kan inte låta bli att gapskratta här. Absolut ingen skadeglädje, verkligen inte!!! Men gammal (och gaggig) som jag är har jag lärt mig att ett besök i butiker är inte alls så dumt. Speciellt inte för rätt storlek av kläder och skor med mera. Om jag inte köper dom i butiken, provar jag dom iaf och vet vilka storlekar som passar min ganska konstiga kropp;-)

    Å att blogg är lika med makt har jag faktiskt också upptäckt, bland annat med en ungsbakform som gick sönder och Cervera ville inte byta. Det gjorde dom illa kvickt när deras robot upptäckte mitt inlägg. Japp - en blog är MAKT och det känns så otroligt skönt.

    Hoppas du har en bättre dag imorgon:-)

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att handla på nätet. Sällan jag blir nöjd...

    SvaraRadera
  4. Låter tröttsamt.
    Därför handlar inte jag på nätet. Med några få undantag, som Apotea.se brukar gå bra.
    Söndagskram

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...