Alla vi som gillar Maria

söndag 4 juni 2017

Skyltsöndag

Om det inte hade varit söndag i dag hade jag inte bloggat eftersom jag mot alla odds har skadat mig idag. Jag, Joakim och Alice var på IKEA i förmiddags och alla som har varit på ett av de stora möbelvaruhusen vet hur stora de är. Så vad är egentligen oddsen på att en unge välter ett stort parasoll så att de häringande sakerna som står ut från parasollet (som piggarna på ett paraply fast stora istället för vassa) landar med full kraft på armen på den stackars kvinnan som råkar stå i vägen för det fallande objektet?? Inte så höga som man kan tro kan jag berätta eftersom det var jag som var den stackars kvinnan...... Men som sagt - skyltsöndagen är värd att plågas lite för!!

Så över till veckans skyltar.
Första skylten är fotad på en toalett på sjukhuset i Lund och jag håller med om förbudet till fullo men tycker det är lite märkligt att Hälsovårdsnämnden har åsikter om vad som slängs i en toalett. Hade det varit undertecknad av en rörmokare hade jag inte reagerat däremot!!



Även andra skylten är fotad i Lund. Dock inte på sjukhuset som ni kanske förstår!!


Ibland blir det lite fel. Kampanjpris 25%?? 25% av vad??


Och ibland har man tur att hamna i bilkö bakom en flislimousin!




Och så igår var hela jag en skylt. Typ.



Som vanligt är det BP som styr upp det där med skyltarna!!

2 kommentarer:

  1. Yes :) Tack för detta *tummen upp*

    SvaraRadera
  2. Osis med parasollet som träffade dig. Stäm varuhuset eller få kompensation som plåster på såret - i dubbel bemärkelse!!!

    At du än en gång trots alla "motgångar" orkar med Skyltsöndagen är stort!!!

    Shotluckans skylt är hur rolig som helst och du som levande skylt - eller reklampelare - är min absoluta favo:-)

    Väldigt snyggt jobbat här! Tusen tak för toppen skyltar och länken:-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...