Alla vi som gillar Maria

onsdag 11 maj 2016

Kär och galen??

När jag var runt 20 träffade jag en kille från Malmö. Vi träffades på ett uteställe i Kristianstad och efter att ha dansat sista dansen bytte vi telefonnummer. Efter många och långa telefonsamtal bestämde vi träff och snart var vi ett par. För det mesta träffades vi hemma hos mig då han hade ett väldigt fritt jobb som innebar att han lika gärna kunde utgå från Kristianstad som från Malmö. Dessutom bodde hans storasyster med familj utanför stan och dem umgicks vi ganska mycket med. Ibland satt vi barnvakt till deras dotter och de kunde inte förstå hur vi fick flickan att somna i sin egen säng utan att konstra. Nu när jag själv är förälder vet jag ju hur barn funkar - att de har stenkoll på att det är väldigt lätt att köra med mamma och pappa men ganska mycket svårare med andra - men då var jag ungefär lika imponerad själv av min och min killes nattningskunskaper.

När vi varit tillsammans i några månader blev vi bjudna på en stor sommarfest hos min killes storasyster. När vi kom till festen fick vi ta vars en lapp.Jag ur en keps och min kille ur en annan. På min lapp stod det geting och på min killes stod det struts. När det var dags att sätta sig till bords radade värdparet upp alla killlarna på en sida och alla tjejerna mittemot. En i taget skulle killarna låta som de trodde att djuret på deras lapp lät när de var brunstiga och därpå skulle tjejen som trodde att hon var en matchning svara med hur hon trodde att djuret i fråga tackade ja till inviten. Om det var rätt fick man sätta sig till bords. Jag minns inte hur en brunstig geting lät men jag minns att jag skrattade så mycket att jag knappt kunde tacka ja. Ett klockrent sätt att bryta isen tyckte i alla fall jag som inte kände någon på festen utom just värdparet och såklart min kille.

Framåt småtimmarna var min kille rejält på lyset och vi gick en runda för att han skulle nyktra till lite. Vi var mitt ute i ingenstans och en bit från festen fanns en nyplöjd åker. Plötsligt kastar min kille av sig alla kläderna och springer ut på åkern skrikande som en galning samtidigt som han viftar med armarna som om han simmar fjärilssim. Jag var ju inte heller helt nykter och skrattade så att jag kiknade åt hans upptåg. När han kommer tillbaka - jordig och dan - frågar jag vad i hela friden som flög i honom och då säger han helt utan krusiduller: Jag är så jävla kär i dig att jag var bara tvungen att få lite utlopp för mina känslor!! Jag behöver väl inte säga att jag slutade skratta ganska omgående efter det uttalandet??

Hur som helst svalnade både hans och mina känslor drygt ett halvår efter nakenchocken och jag har inte träffat honom sen dess. Däremot såg jag hans syster igår och då kom jag att tänka på den där festen för 20 år sedan.....

Vad är det galnaste någon har gjort för att visa sin kärlek till dig?

6 kommentarer:

  1. Ha ha, vilken fantastisk men kanske lite udda kärleksförklaring! Jag kan tyvärr inte bidra med något utöver det traditionella :D Undrar vad han hade tyckt om träffades nu. Om han har berättat för någon...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja han måste ha varit riktigt kär <3
    Jag har aldrig blivit så kärleksförklarad! Inte ens i närheten!

    SvaraRadera
  3. Haha, vilket underbart minne. Kram J

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Älskar dina berättelser, men själv kan jag inte komma på nå't som jag eller maken har gjort. Eller jo, efter 34 år i synd gifte vi oss under bar himmel i en drop-in vigsel för 2 1/2 år sedan;-)

    SvaraRadera
  5. Du e för söt tack för att du delar ett underbart minne ❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  6. Vilket minne! Så härligt! Och se den kärleken. Jag har ett par episoder, men bevarar dem, ler dock inom mig.
    En hände i Uppsala och en i N.Y och det var samma person och som blev mina döttrars far.
    Kram!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...