Alla vi som gillar Maria

lördag 11 oktober 2014

Tips mottages tacksamt!!

För tillfället är jag inne i en svacka vad gäller mat. Jag är inte sugen på nånting (förutom choklad såklart!) och mat känns som ett nödvändigt måste för att orka ta mig genom dagen.
I kväll åt vi dock något riktigt gott men att laga mat i sex timmar på vardagar funkar ju inte för oss i alla fall......


Högrev stekt i rödvin i dryga sex timmar, kålrot, svartrot, palsternacka, potatis, lök och morot rostat i ugn, rödvinssås och ett glas vin. Mumma för mage och själ.

Ni förstår att ni ska komma med förslag nu va? Gärna med tillhörande recept på era absoluta favoriter, I gengäld vet niväl att ni kan få kompletta matsedlar med tillhörande recept under fliken "Veckomatsedlar" här i min blogg?!

6 kommentarer:

  1. Jag är urkass på att laga mat. När jag väl ska till så är jag ofta så hungrid att jag inte kan vänta flera timmar på att maten ska bli klar.

    SvaraRadera
  2. Kanske en porterstek som bara tar ca 1½ tim.... Kram J

    SvaraRadera
  3. Jag köpte kycklingfärs en dag. Blandade i salt, peppar, smulad fetaost, hackade soltorkade tomater, en finhackad rödlök och en pressad vitlöksklyfta. Formade till biffar och stekte. När de var klara hällde jag på lite vatten, en burk "cremefraiche soltorkade tomater och fetaost", lite vanlig cremefraiche och så fick det koka ihop lite. Hade tagliatelle till. Det var en riktig höjdare! Har gjort biffarna innan, både med fläsk och bland, men med kycklingfärs var det verkligen snäppet bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snällla!! Låter himla smarrigt och hyfsat snabbt att laga!

      Radera
  4. Vi har precis provat på Linas inspirationsmatkasse, 3 rätter. Jättebra med nya influenser. Jag tipsar, med inspiration därifrån: strimlat nötkött marinerat i en soya och vitlök, stek tillsammans med marinaden tills all vätska är borta. Stek spetskål i smör tills den blir mjuk, gärna en rödlök också. Så himla gott med spetskål, det hade jag inte provat innan! Förslagsvis jasminris till det.
    Gott, inte krångligt, tar inte särskilt lång tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tipset! Låter gott och enkelt! Har inte heller provat spetskål innan!

      Radera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...