Alla vi som gillar Maria

torsdag 9 maj 2013

Tittar in lite snabbt och berättar

att idag har jag:

  • skickat iväg de två stora på skolresa. De ska leka "Fångarna på fortet" tills i morgon. Kul för dem.
  • varit på loppis med den lilla. Fyndade tre böcker och två brickor. Jag har inte köpstopp längre. Det har jag väl berättat för er?
  • vårstädat lite i trädgården. Det vill säga plockat upp lite grenar så att sambon kunde klippa gräset.
  • köpt födelsedagspresent till min lillasyster. Kan inte berätta vad här men jag tror att hon kommer att gilla den.
  • gjort mig av med strykhögen. Genom att stryka kläderna och lägga in i garderoben. Jag har inte gömt den.
  • Städat mitt skrivbord. Det gör jag varje dag. Vem sjutton är det som skräpar ner där hela tiden?
  • Varit ledig. Från det jobbet som jag får lön ifrån. Inte från det andra.
Snart ska jag:
  • titta på handbollsfinalen på TV. Och heja heja heja på Kristianstad.
  • Vara ledig. Både från det betalda jobbet och det obetalda.
Ikväll ska jag:
  • göra så lite som möjligt för....
....i morgon ska jag:

  • jobba precis hela dagen (på det betalda jobbet) förutom en liten stund på eftermiddagen då jag smiter ifrån för att urnsätta min helt vanliga men alldeles ovanliga pappa ♥

2 kommentarer:

  1. Ojjjj, du hann då med en massa.

    SvaraRadera
  2. Har du inte gjort mer? Jag skriver bara en sak. Det gäller att leda när domaren blåser av matchen. Heja Drott. Heja Halmstad.
    Kram Bosse
    Ps. Förstår att du behöver tröstäta.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...