Alla vi som gillar Maria

tisdag 27 december 2011

Innehållsdeklaration...

...av min julklapp till mig själv.

En grej jag ska sluta med: Stressa.

Effektivaste lösning för mig: Läsa.

Alltså ska jag läsa en bok i veckan hela nästa år. Självklart kommer jag att redovisa detta för er i form av en bild på veckans bok och möjligtvis en liten recension om jag känner mig manad.

En grej jag ska börja med: Mer rörelse i vardagen.

Effektivaste lösning för mig: Promenera.

Alltså ska jag nästa år gå Ystad-Haparanda turochretur. Det är 4 457 142 steg och för att klara det måste jag snitta 85 714 steg i veckan. Självklart redovisar jag även detta till er. Med eller utan recension av promenaderna.

En grej jag ska var mer måttlig med: Sötsaker.

Effektivaste lösning för mig: Har jag inte kommit på än så vi får se hur det går med det......




Någon som hänger med??

PS Välkommen Cissa - hoppas du ska trivas!

15 kommentarer:

  1. Låter som en bra grej. Men jag har ingen stegräknare...och det är så jobbigt när jag tappar räkningen när jag är ute och går och måste börja om. :P

    SvaraRadera
  2. Nja...det där med sötsakerna hänger jag inte med på - alldels för gott - Ystad-Haparanda lät långt och jobbigt...men jag ställer gärna upp med glada rop! (Bokläsningen kan jag däremot ställa upp på, och jag läser väldigt gärna dina recensioner!)

    SvaraRadera
  3. Tack, det tror jag säkert att jag kommer att göra! :-)

    Det låter som en toppenjulklapp, ska nog testa på något liknande.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin header (eller vad det heter)! Roligt att se er :) Önskar att jag var lika modig. Det skulle vara kul att visa upp hela härligheten.
    85 714 låter långt. Typ flera mil i veckan. Är det någon slags tävling eller har du hittat på det själv? Påhittigt i så fall ;)

    SvaraRadera
  5. Fina kort i din nya header.
    Jag ska fundera på din långpromenad, men jag tror att jag hänger på dig till Haparanda t o r.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Allt lät bra utom godisbiten.... Jag ska nämligen sluta röka och vill inte avstå godis också :-)

    SvaraRadera
  7. låt nu inte en bok i veckan och promenera till Haparanda bli ett stressmoment. Annars låter det bra. det där med godiset blir det absolut svåraste tror jag

    SvaraRadera
  8. Oj, det var mycket det! En bok i veckan skulle jag vilja hänga med på. Jag ägnar alldeles för mkt tid åt den här datorn....

    Kram

    SvaraRadera
  9. Godiset hänger jag med på!
    Alldeles för mycket av den varan har det blivit detta året, och det känns både här och där... Hehe!

    Promenera mera ska jag också!
    Kanske inte sååå långt som mellan Ystad och Happaranda...men mer än det som varit i alla fall....LOOOOVAR!!!

    Tack för titten hos mej! Jag blev jätteglad för Din kommentar där inne!
    Och..haha...jag la till mej som "följare" direkt här hos dej, och jag brukar allt stanna kvar hos dom som jag tycker om att läsa hos och som emellanåt ger en kommentar. Annars blir det ju skit-trist att sitta och skriva på nätet..!
    Ha det bäst och njut dom sista dagarna på detta året. Snart börjar ett nytt med lite löfte som hmmm...jag nyss lovat att hänga med på!

    Kram, Moj

    SvaraRadera
  10. Helena - Jag förstår hur du menar ;)

    Marina - Tack för ditt stöd!

    Cissa - Ser fram emot att få rapport om din variant!

    Jeanette - Tack och du är så välkommen att göra mig sällskap!

    Mallan - Heja dig!!

    Shamrock - I hear you!

    Yoyce - Vi kanske kan byta boktips när fantasin tryter?!

    Moj - Välkommen som följare! Det känns skönt att någon hakar på godisutmaningen så att jag kan få lite stöd vid behov!

    SvaraRadera
  11. Mockapocka - Tack!

    Jag skulle vilja gå Ystad-Haparanda på riktigt men med tanke på barn, jobb och annat så funkar ju inte det så bra. Så detta är en kompromiss - att i alla fall gå lika många steg!

    SvaraRadera
  12. Ystad-Haparanda låter som en utmaning, först tänkte jag att så klart hänger jag på, men fattar du ett snitt på drygt 12.000 steg om dagen (i ett helt år!) det är mycket det och så kom jag på att jag vill inte ha stegräknare på mig varje dag i ett år!
    Men en stegutmaning under en kortare period är jag med på!

    SvaraRadera
  13. Fru Hansson - följ med så länge du känner för det!!

    SvaraRadera
  14. Jag hänger på med allt: läsning, promenader och sötsaker :)

    Måste bara införskaffa en stegräknare som fungerar som den ska.

    SvaraRadera
  15. Lairama - Vad roligt att du hakar på!!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...