Alla vi som gillar Maria

torsdag 19 oktober 2017

Fritt fram att välja vilket som passar bäst!

Alla som har någon som helst liten koll på mig vet att jag älskar att vara i skogen. Jag har ju skogen alldeles runt hörnet här hemma men ibland är det skönt med miljöombyte. Därför brukar jag åka till Balsberget varannan torsdag när jag slutar kl 14. Det är så rogivande att vandra i stillheten i skogen och ro är något jag verkligen behöver just nu.
Hade det inte varit för att det fattas det mesta på huset som ligger mitt ute i skogen hade jag lätt kunnat tänka mig att bo på Balsberget.




Fast det är klart om jag är ute efter att ha tak över huvudet kan jag ju alltid flytta in i grottan!
Ja om jag kommer in genom dörrhålet alltså!


I slutet på rundan förstod jag att även andra gått i samma tankar som jag. Går det att bygga bo på Balsberget?? Ja det går alldeles utmärkt!! Det går till och med att bygga skyskrapor! (det är inte jag som är byggmästare)




Ett höghus med skorsten och allt :-)

Alla husen skulle behöva lite förbättringar för att passa mina krav på boende men utsikten är det ju verkligen inget fel på i alla fall.




3 kommentarer:

  1. Vilken fin skog och vilka "gömställen" om man skulle känna för att bo och leva som förr i tiden;-)
    Så du såg en skyskrapa där på marken. Jag tyckte det såg mera ut som ett djur - typ en krokodil;-) Den andra bilden visar ju till och med upp en liten svans;-)

    SvaraRadera
  2. Skog = energi å livsglädje :) nödvändigt.

    SvaraRadera
  3. Det blev nog lite kyligt emellanåt. Bättre du bor kvar hemma och fortsätter åka dit ibland och låtsasbo!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...