Alla vi som gillar Maria

torsdag 20 juli 2017

Dagar som gått som sist

I lördags lockade jag med mig hela familjen ut i blåbärsskogen och det blev många härliga diskussioner och skratt där vi satt i riset och plockade.


Vissa plockade mer än andra men hur som haver fick vi 3 kg blåbär med oss hem!


På kvällen blev det en spontan grillfest hos en granne och en gäst stack ut mer än de andra.



Och på måndagen blev det en spontan fika här hemma med en gäst som verkligen stack ut. Hur söt kan man vara egentligen??


På tisdagen när dottern tränade fotboll gick jag en härlig promenad på vackra Kjugekull.

Igår kunde jag för första gången på flera år vara ute i solen utan att få stora kliande soleksem tack vare hallonfröoljan som jag fick efter lite beställningsstrul.


Och så igår hade vi fina vänner på besök men de fastnade inte på bild.

Ja det var nog det mesta som hänt sen sist. Nu ska jag jobba 6 dagar på raken så eventuellt hör ni inget från mig på ett tag. Fast det är ni ju vana vid nuförtiden.....

5 kommentarer:

  1. Men ååå va gott med blåbär. Får nog bli en promenad till blåbärsskogen i helgen.

    SvaraRadera
  2. Inga blåbär ännu i min skog, däremot har de Thailändska bärplockarna redan kommit...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är en kvinna, mamma, fru på snart 47 år som kommer från Småland. Söker nya vänner att hitta på nått skoj med tex en fika eller gå och dansa m.m. Mina intresse är att träffa nya ärliga, troga seriösa vänner, träna, hundar, djur, promenader, bio, fika, festivaler, shopa, barn m.m. Ni får gärna lägga till mig som vän. Hör gärna av er!
    Min hemsida: autismmamma.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
  4. Ja, inte har du haft tråkigt i alla fall. Å hjärtat verkar ha betett sig hyfsat i alla fall. Suverän collage från din promenad förresten. Å du - grattis till hallonfröoljan! Den hade du inte behövt i 08-området den här sommaren kan jag säga. Men är sååååå glad att du slapp soleksemet i alla fall:-)

    SvaraRadera
  5. Underbart med blåbärsskogen & sååå söt liten & Häst ... ❤️
    Ha dé gott!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...