Alla vi som gillar Maria

söndag 31 juli 2016

Skyltsöndag

En av sommarens höjdpunkter är vår årliga utflykt med våra goda vänner Thomas och Carola. Vartannat år bestämmer kvinnorna agendan och vartannat år bestämmer männen. I år var det männens tur så jag och Carola hade ingen aning om vad som väntade oss. En recension av vår utflykt kommer vid ett senare tillfälle (typ när min man börjat jobba igen och ungarna börjat skolan!!) men i dag ska du i alla fall få se skyltarna vi upptäckte på vår utflykt!


Vi parkerade på utsidan men körde ändå lugnt och försiktigt därifrån ;-)


Natten tillbringade vi i en tågvagn som byggts om till vandrarhem. Om jag trott att det hjälpt hade jag dragit i handtaget...... Mer om detta vid ett senare tillfälle.....


Denna skylt var i samma skick som resten av vandrarhemmet ungefär.....


Cykla dressin gjorde vi. Det var roligt men inte avkopplande direkt.


En fräck bänk formad som en fisk



Jag dricker sällan sprit men denna var ju verkligen fräck. Finns på Systembolaget - vi letade inte upp någon hembrännare på vår lilla tripp ;-)

Som vanligt är den BP som förvaltar skyltsöndagen.

3 kommentarer:

  1. Vilka trevliga skyltar! Glad söndag :D

    SvaraRadera
  2. Förstår av skyltningen handlar mycket om tåg och till det vill jag säga, att jag också tågat en del nyligen. Såpass, så jag har ont i baken ;)
    Finfina skyltar!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Alltså det här bidraget till Skyltsöndagen gillar jag extra mycket av två anledningar:
    1. Skyltarna är suveräna och bevisar att just skyltar finns överallt.
    2. Inlägget är en riktig "teaser" och jag ser redan nu framemot din berättelse om resan. Speciellt då du antyder både det ena och det andra;-)

    Favo skyltar är fiskbänken och den fina "burken" som med sprit. Har aldrig sett nå't liknande. Läckert!

    1 000 tack för toppen skyltning och länken:-)

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...