Alla vi som gillar Maria

måndag 10 augusti 2015

Tacksamma måndag ♥

På något mycket märkligt sätt har det blivit måndag I G E N!!
Det måste vara för att jag har så roligt som tiden går så fort.
För jag och dottern hann ju inte mer än hem från London förrän det var dags att åka till Uddevalla för att hälsa på min syster och hennes familj. På fredagen åkte vi till Ljungskile där vi bland annat åt vars en riktigt smarrig glass. Det fanns kanske 30 olika sorters toppingar och det allra bästa för en gottegris som mig var att man fick själv ösa på!! Med betoning på ösa!!




På lördagen åkte vi till Skara sommarland och faktiskt bestämde vi oss för att inte släpa runt på kameran. Mannen lyckades dock fånga en bild på oss med mobilen. Man skulle kunna tro att de två stora inte gillar att åka karuseller men det är mest fotograferingen de inte tycker är så rolig.




Jag och Alice tycker dock att det är roligt att både åka karusell och att bli fotade!

Som ni säkert förstår är jag tacksam för både glass och kvalitetstid med familjen och nedan kommer ytterligare saker som jag varit tacksam för den gångna veckan! Eller rättare sagt de två senaste veckorna.


  • att vi lärt våra barn vanligt hyfs. Och att de lever som de har lärt. Jag tror att jag sa till 39 barn av alla olika sorter att inte trängas i köerna till de olika attraktionerna i vattenlandet på Skara sommarland. Flertalet av barnen tittade på mig som om jag var dum i huvudet och struntade fullkomligt i att ställa sig i längst bak i kön. 
  • att jag har en hel vecka kvar av min semester. Och att det dessutom ska vara fint väder hela veckan!
  • att jag och dottern hann med flyget hem från London. Mer om det får ni läsa i min kommande Londoninlägg.
  • att våra barn - trots att de bråkar och grälar ibland - när det kommer till kritan ställer upp för varandra och hjälper varandra. Till exempel att storebror ger sin långärmade tröja till lillasyster när hon fryser. 
  • att jag och dottern fick se musikalen Wicked när vi var i London. Helt magiskt bra var den och riktigt riktigt rolig.
  • en mysig eftermiddag kväll tillsammans med Åsa och Jonas med familj
  • alla vackra foton jag och dottern tog i London. Ni kommer att få se ett urval framöver.
  • elvispen. Tänk vad jobbigt att behöva vispa för hand.....
  • att få komma hem efter 10 dagar på resande fot. Borta bra men hemma ÄR bäst!!



Vad är du tacksam för?


19 kommentarer:

  1. Idag är jag tacksam över att det är fint soligt varmt väder. Har ju inte varit den bästa sommaren rent vädermässigt i min stad så... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt när solen äntligen värmer!

      Radera

  2. Idag är jag tacksam för att solen skiner och att det inte dykt upp några problem under dagen.
    Kramen ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är man tacksam för det som inte händer!

      Radera
  3. Här händer det mycket, både Skara och London! Ja visst är London en fantastisk stad. Har varit där 3 ggr nu och åker gärna dit igen :)
    Familjen och ens barn, såklart man är tacksam för det, speciellt när de är väluppfostrade också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur att semestern snart är slut så jag kan vila upp mig på jobbet ;-)

      Radera
  4. Åh vilket härligt soldäck. Mysigt med mor-dotterresa :-)
    Klart man ska vara tacksam för barnen, framför allt när man ser att man lyckats överföra bra värderingar till dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många härliga stunder har jag haft på både soldäck och med dottern på resan!

      Radera
  5. Syskonkärlek :-) Ja, du har fått många upplevelser här på dessa veckor. Så spännande att sedan få läsa om Londonresan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte blev det mycket till semester om jag var ute efter att vila upp mig ;-)

      Radera
  6. Fint att läsa dina punkter av tacksamhet :) Ser också fram emot att läsa ditt inlägg om London!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  7. Jag har fastnat vid glassen... Eller.. toppingen. Är där ens nån glass:D?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men där är en kula glass underst faktiskt ;-)

      Radera
  8. Hej och tack för besöket och kommentaren inne på min blogg! Jag är tacksam för nya läsare som hittar till bloggen. :)

    SvaraRadera
  9. Massor av fina saker att vara tacksam för ! Och med en pool hemma är det klart att hemma är bäst!

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...