Alla vi som gillar Maria

torsdag 5 mars 2015

I dag är det ingen vanlig dag

Fast det är det väl aldrig längre?!
I dag är det nämligen ostbågens dag och det är inte utan att jag undrar vem som bestämmer alla de här dagarna och var man kan hitta en lista så att man inte missar nåt viktigt?
För om jag skulle kunna fira just ostbågens dag så hade jag behövt veta det typ en vecka i förväg.
Den enda gången jag äter ostbågar nämligen är när de är mjuka och sega vilket de blir om man öppnar påsen typ en vecka innan man ska äta dem. Planering är A och O även vid ostbågeätning.
Det enda negativa med ostbågar - ja om vi bortser från det alldeles uppenbara att de inte är direkt nyttiga - är att man blir så oerhört kladdig om fingrarna. Men det finns ett sätt att undvika ostbågekladd på fjärrkontroller eller i biblioteksboken som läses för tillfället. Slå upp dem i en stor skål och ät dem med gaffel!! Vet inte om det funkar med frasiga och färska (fast vem äter det??) men det funkar alldeles utmärkt med gamla och sega!!

Så jag kallar dem alltså för ostbågar, ju segare desto bättre och jag äter dem med gaffel!


Men kärt barn har ju många namn så nu undrar jag såklart vad du kallar godsakerna på bilden och hur du äter dem?!?

3 kommentarer:

  1. Självklart säger jag ostbågar. Det är inget jag gillar, så jag firar inte den dagen. Knappt nån annan sån konstig dag heller!

    SvaraRadera
  2. Jag som *surprise!* äter det mesta i godisväg är faktiskt inte direkt förtjust i ostbågar och OM jag äter dom ska dom baske mig va färska! :P

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Såklart säger jag ostbågar och jag brukar hälla i en egen LITEN skål och sträcker sedan ut tungan och slickar i mig en i taget ;-). Men bara när jag är själv, ev maken får vara hemma också... Jag vet, jag är inte normalt funtad!!
    Kram J

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...