Alla vi som gillar Maria

lördag 15 november 2014

Rutiner som rutiner....

Troligtvis har jag nu skaffat mig samma rutiner på Fuertevetura som jag gjorde i Turkiet 2011.

(Detta är ett tidsinställt återvunnet inlägg från vår resa till Turkiet 2011. Just nu är befinner vi oss på annan ort och ni kommer att få läsa om vår resa till Fuerteventura nästa vecka)

På fredagen är det skönt att falla tillbaka till vanliga rutiner igen. Vakna, gå ner (JA vi går fortfarande!!) till en massiv frukostbuffé, äta tills man storknar, lämna all disk på bordet och gå ut och lägga sig i en solstol vid poolen! Ta en öl vid 10-tiden när baren öppnar, sola lite, sova lite, bada lite, lägga en patiens, sola lite till, dricka en rom & cola und so weiter..... Va? VA?? Ser inte din vardag ut såhär?? Märkligt....
Skånes största gottegris!!


På kvällen blir det faktiskt ingen shopping. Vi är ganska mätta på det och gårdagens händelse på marknaden sitter färskt i minnet på minsta som vill stanna på hotellet. Vi bänkar oss i lobbyn nära barenmed några påsar chips och en kortlek. Vi får en riktigt härlig familjekväll med många skratt. 





Efter X antal drinkar blir sambon lite sur på mig för att jag hela tiden vinner och muttrar något om jag är en kärring. Yngsta - som har stora öron - går genast till mitt försvar genom att upplysa honom att han är en gubbe! När jag tackar dottern för hjälpen så vänder hon sig till mig och säger (med lika mycket glimt i ögat som sambon): Varsågod men du är ändå en kärring! 

Ser ni rävarna bakom öronen??


Ja det är inte alltid tacksamt att vara en vinnare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...