Alla vi som gillar Maria

söndag 16 november 2014

På detta hotellet finns nog inga puckon....

Förhoppningsvis är vi alla vänner på detta hotellet så att det inte blir så aggressivt som det blev i Turkiet 2011. I tanken i alla fall.....

(Detta är ett tidsinställt återvunnet inlägg från vår resa till Turkiet 2011. Just nu är befinner vi oss på annan ort och ni kommer att få läsa om vår resa till Fuerteventura nästa vecka)


Inser när jag vaknar på lördagsmorgonen att jag drömt mycket märkliga drömmar hela veckan. Jag har bland annat kysst Patrick Swayze, fastnat i en igloo (just den natten hade sambon glömt att stänga av AC´n innan han somnade) haft fladdermöss i min bil och letat tvättstugor i källare på en gammal skola. Dessa märkliga drömmar kan kanske ha med alkoholkonsumtionen att göra???

Lördagen bjuder på något sämre väder. Lite molnigt, lite blåsigt och bara 29 grader. Men när någon upplyser oss om att det är 10 grader och regnigt hemma i Sverige känns det ändå helt OK.

Framåt eftermiddagen spricker molntäcket upp och det gassar på riktigt ordentligt. Jag känner att det börjar sticka lite i skinnet så jag fäller upp parasollet som står brevid min solstol. Jag märker att mannen två stolar bort - en högljudd och stöddig man från Holland - håller på att få krupp för att det kom några centimeters skugga på solstolen brevid honom. Denna stolen används av hans son. Eller används och används - sonen var i poolen i stort sett HELA tiden! Jag låtsas som ingenting. Så länge han inte prata med mig istället för att gorma på holländska till sin fru och peka menande på parasollet får  han skylla sig själv.

Efter en stund reser han sig upp, går fram och fäller ner mitt parasoll och rullar iväg det! Jag blir alldeles paff men sambon finner sig desto snabbare och frågar vad sjutton han håller på med?? Holländaren blir vansinnig och påstår att han bett mig två gånger att fälla ner parasollet. Jomentjena - på holländska då eller?? 

Det är då det händer. Sambon förvandlas till Hulk Hogan och fäller holländaren med en rak höger ivrigt påhejad av mig. Sedan flyttar vi tillbaka parasollet, fäller upp det så att HELA holländarens solstol hamnar i skuggan!!

Nja riktigt så gick det inte till..... Men vi säger i alla fall några väl valda ord till den nu högröda holländaren.
Till varandra. 
På svenska. Men jag är noga med att använda ordet idiot flera gånger så att han förstod att vi pratade om honom.

Imorgon lägger vi inte oss brevid honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...