Alla vi som gillar Maria

tisdag 12 augusti 2014

Gissa låten

När jag var typ 10 år var jag och en kompis i stan tillsammans. Vi skulle äta på ett matställe som hette Kevos och jag beställde en sallad.
På frågan om vilken dressing jag ville ha svarade jag:
- Too iland.
Killen bakom disken tittade väldigt konstigt på mig och bad mig att peka.
Jag pekade på dressingen jag menade och då sken han upp och sa:
- Aha!! Thousand Island!! (fast "island" uttalas ju faktiskt "iland" så jag var ju inte helt ute och reste!!)

Anledningen till att jag sa fel var att min mamma - som inte är världens bästa på engelska - sa too iland - och eftersom jag inte var så världsvan på den tiden så visste jag inte bättre jag. Samma mamma hoppade ofta runt i köket och sjöng Dididoo u-boat, dididoo u-boat till en låt som var väldigt populär när jag var 10. Det vill säga 1984. Är det någon som kan gissa vilken låt hon sjöng på?

(Och om mina systrar läser detta får de inte svara!!)

Rätt svar kommer i morgon tillsammans med lite fler felsägningar och be-toningsfel!


3 kommentarer:

  1. Fniss :) Jag är heller ingen fena på engelska, inte mamma heller. Låten knäcker jag inte, kan ju inte vara diggioo,diggiley, som för övrigt var det årets bästa låt ;) (även alla andra års bästa låt oxå)

    SvaraRadera
  2. Hihihi, har ingen aning och väntar med spänning på morgondagens svar.

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...