Alla vi som gillar Maria

söndag 27 juli 2014

Vi svenskar är fantastiska

på att vara missunnsamma!!!!
Jag tror att vi kvinnor är värst men männen är inte så mycket bättre.
Bortsett från att jag bott i USA ett år i min ungdom har jag inte bott i något annat land så jag vet inte om det bara är vi svenskar som har så oerhört svårt för att glädjas åt andras framgångar. Antagligen är vi inte ensamma om detta mycket tråkiga fenomen och det är bara att beklaga.
Jag själv blir genuint glad åt andras framsteg och lycka. Senast för några dagar sedan gladdes jag tillsammans med en person för att hens projekt är superlyckat. Och detta trots att jag inte ens gillar personen i fråga sådär överdrivet mycket.

Men låt mig komma till skott.
Jag såg en bild på Facebook i morse. Eller rättare sagt två bilder.
Någon i min vänkrets hade gillat/kommenterat en bild och den dök på så sätt upp i mitt nyhetsflöde. Bilderna var publicerade på en sida som hette Mamma Fitness och visade en kvinna som genomgått en smått fantastisk förändring genom enbart träning på hemmaplan. Det var en före-bild och en efter-bild.



Och ni kan nog själva räkna ut vilken som är vilken.
Nu skulle man ju kunna tro att kommentarsfältet skulle svämma över av beröm för denna kvinnans prestation och det gjorde det faktiskt med. Men tyvärr läste jag en hel del "smarta"?? kommentarer. Som exempelvis "Jobbat över tatueringen på andra sidan. Bra gjort!!" och "Det är ju inte samma tjej!!! Tatueringen är ju på fel sida!!!". Såklart var det en hel del ljushuvuden som hade gillat de här kommentarerna och för alla er kommer här en lite lektion i fotografering. Eller trolleri om ni hellre köper den förklaringen.

Bilden till vänster har jag alltså tagit själv i spegeln och den andra har min dotter tagit. Lägg gärna märke till hur min tatuering har flyttat sig från ena armen till den andra!!!


Så nu när även jag har jobbar över min tatuering på andra sidan så ska jag ge mig ut i skogen och jobba lite med min kropp oxå!!

1 kommentar:

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...