Alla vi som gillar Maria

onsdag 2 juli 2014

Premiärernas dag!

I går plockade jag svamp för första gången i mina hemtrakter. Jag har plockat en gång innan hos min storasyster i Uddevalla. Men det räknas knappt eftersom hon visste ställen där det växte kantareller typ överallt så man behövde knappt leta.
I går fick jag leta och det var ingen jätteutdelning jag fick men O M G vad gott det är med smörstekta kantareller på en knäckemacka!!

På kvällen var det dags för ännu en premiär och min söta dotter ville baka något som jag och mina vänner kunde fika med. Hon bestämde sig för att göra kladdkakemuffins men upptäckte att vi inte hade någon kakao hemma. Så efter lite botanisering i skåp och lådor blev det premiär för O´boykladdkakemuffins! Det funkade alldeles utmärkt för den som undrar!

Och sen på kvällen var det dags. Jag och tre arbetskamrater tillika goda vänner spelade - håll i er nu - bilbingo!! Det var oerhört svårt att vara tyst så länge, vi är ungefär lika traggiga alla fyra men för övrigt var det faktisk riktigt roligt. Det var kanske inte själva bilbingot i sig som var så roligt, det var nog snarare sällskapet och att vi trots allt hann prata lite mellan varven men som sagt roligt hade jag i alla fall!



I dag har jag faktiskt hunnit med en hel del redan men det tar vi i morgon!!

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. De gånger jag varit på bilbingo (förutom alla de ggr jag sålt brickor, eller kaffe, kakor, godis ) har det alltid hyssjats från bilar runt om, för att vi pratat. Tycker det varar alldeles för länge! Säkert 5 år sen jag spelade sist, om det räcker, men många spelar ju flera dagar i veckan!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mej. Nja...jag fick röda rosor av mannen efter det att han fått ett antal lotter av mej, och han undrade varför han fick dom. När jag läste din kommentar hos mej så slog det mej att du inte längre finns på min vänlista på fb! Jag har inte tagit bort dej, bara så att du vet. Men vad som hänt vet jag inte!! Önskar dej en bra dag <3

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...